خبرهای داغ:

مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت الله مویدی قمی (ره) در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت آیت الله مویدی قمی (ره) از استادان حوزه علمیه قم و جانباختگان حادثه منا پنج شنبه شب با حضور جمعی از علما، فضلا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۰۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت الله مویدی قمی (ره) در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم که شخصیت های برجسته ای همچون حضرات آیات شبیری زنجانی، شاهرودی، علوی گرگانی، امینی، کعبی، هادوی تهرانی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی مدیریت حوزه و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند، با اشاره به تلاش رژیم آل سعود برای تخریب فرهنگ تشیع اظهار داشت: این رژیم با حمایت از افراد خاصی تحت عنوان شیعه با حرکت ها، حرف ها و سخنان سخیف و غیر فاخر درصدد لطمه زدن به فرهنگ ناب شیعه است. 

وی با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه ایران و ایرانی توسط دولت عربستان در سال های اخیر، تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان مرتبط با این موضوع برغم فضای خفقان ایجاد شده گرایش به فرهنگ شیعه در بین جوانان، فرهیختگان و تحصیل کرده های عربستان بالا رفته است. 

استاد حوزه علمیه قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مویدی قمی این عالم مجاهد را یکی از فعالان نهضت اسلامی در پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی توصیف و حضور موثر وی در جبهه های نبرد حق علیه باطل در طول هشت سال جنگ تحمیلی ساده زیستی، قناعت و فروتنی را از ویژگی های این استاد اخلاق عنوان کرد. 

وی افزود: در زندگی پر خیر و برکت آیت الله مویدی قمی نکاتی وجود دارد، که برای همه طلاب جوان حاوی درس های عجیبی است. 

آیت الله مؤیدی قمی در سال 1320 هجری شمسی در شهرمقدس قم در میان یک خانواده مذهبی که به فضائل نفسانی معروفند دیده به جهان گشود. 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در روز دوم مهرماه سال 94 و همزمان با عید سعید قربان به همراه بیش از 460 تن از حجاج و زائران ایرانی به دلیل ازدحام جمعیت ناشی از بی تدبیری رژیم آل سعود در جریان برگزاری مراسم رمی جمرات در صحرای منا دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش پس از چند روز به کشور منتقل و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپره شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار