خبرهای داغ:
آیت الله صافی در پیامی به همایش علامه امینی:
یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: در عصر حاضر وظیفه واجب بزرگ شیعه، علما، نویسندگان و همه، شناساندن مکتب اهل بیت(ع) و معارف و علوم آل محمد(ص) است.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۵۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
شناساندن مکتب اهل بیت(ع) واجب بزرگ شیعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، در پیامی به همایش علامه امینی در اصفهان، اظهار کرد: برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت یکی از شخصیت‌های علم و فضیلت و خادمان مخلص مکتب اهل بیت(ع) و احیا گر اسناد محکم و متواتر ولایت امیر المومنین(ع) باعث خرسندی است.

وی در بخشی از این پیام تصریح کرد: حدیث غدیر از حیث سند و کثرت راوی از صحابه، تابعین و تابعین تابعین و از جهت روایت در کتب صحاح و مسانید معتبر، دارای جایگاهی است که یا نظیر آن یافت نمی‌شود و یا اگر یافت شود، قلیل النظیر است.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: کتاب‌هایی که مختص به آن نوشته شده به عنوان کتاب «الولایه» که مؤلف آن از نامدارترین علما اسلام و حفاظ حدیث بود و علاوه بر علم حدیث و تاریخ که به تفصیل، واقعه غدیر در آن ذکر شده است، در سائر علوم همچون علم تفسیر، علم لغت، علم رجال، علم کلام و علوم مناسب دیگر این واقعه بزرگ منعکس است، در ادبیات در شعر و تاریخ شعرا از عصر رسالت، اشعار مربوط به غدیر جلوهای خاص دارد.

وی با تأکید بر این که غدیر به فرهنگ نورانی شیعه و عالم اسلام جلوه و زیبایی بیشتری بخشید، افزود: یکی از رجال و قهرمانان تألیف و تصنیف پیرامون حدیث و هم قطار بزرگانی مانند سید مرتضی، سید رضی، علامه حلی، علامه مجلسی و صاحب موسوعه بزرگ عبقات، علامه امینی است.

آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کرد: علامه امینی، دلباخته و شیفته آستان قدس علوی، مرد ولایت، پهلوان حمایت از حق، مجاهد فی سبیل الله و در یک کلام و یک معرفی جامع و تمام «مؤلف موسوعه الغدیر» کتاب عصر ما و سند فخر دوره و زمان‌ها است.

وی افزود: دائره المعارف الغدیر، کتاب جاوید و ماندگاری است و برای هر کسی که اهل انصاف باشد، حجت کامل بالغه برخلافت بلافصل امیرالمومنین(ع) است؛ الغدیر دانشنامه مجموعه فضائل علی(ع) است.

این مرجع تقلید یادآور شد: در عصر حاضر وظیفه واجب بزرگ شیعه، علما، نویسندگان و همه، شناساندن مکتب اهل بیت(ع) و معارف و علوم آل محمد(ص) است، دعوت به این مکتب دعوت به اسلام ناب دعوت به انسانیت و دعوت به مکارم اخلاق است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها