تذکر امام جمعه کهگیلویه :

جهالت در برپایی جشن عروسی در ایام شهادت آل الله

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه عده‌ای در ایام شهادت آل‌الله جشن عروسی برپا می‌کنند، این اقدام را از روی جهالت دانست و گفت: چنین ازدواجی برکت ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۶۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: عده‌ای افراد جاهل در ایام حزن و اندوه اهل بیت جشن عروسی برگزار می‌کنند و این مایه ننگ است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برپایی جشن عروسی در شهادت ائمه اطهار هتک حرمت آل‌الله است اضافه کرد: این چه برکتی است و چه مبارکی دارد؟

حسینی تصریح کرد: در گذشته که مردم دسترسی به تقویم نداشته و رسانه‌ هم نبود برای انجام هر کاری از جمله بذر پاشیدن سراغ روز خوب می‌رفتند اما امروز با وجود فراگیر بودن رسانه و سهولت دسترسی به اطلاعات حاضر نیستند حتی برای امر مقدس ازدواج نگاهی به تقویم داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با ننگ خواندن جشن عروسی در ایام شهادت ائمه اطهار ادامه داد: این کار مایه ننگ است هم برای خانواده هم برای منطقه.

حسینی با بیان اینکه روز حزن آل‌الله باید محزون و در ولادت آن‌ها مسرور باشیم بیان کرد: مراقب برکت زندگی و میمون بودن ازدواج باشیم.

وی با اشاره به نواختن ساز و دهل در عروسی‌ها با بیان اینکه اگر عروسی با رعایت موازین شرعی باشد مخالف ساز نیستم تصریح کرد: اما ساز و دهلی که بستر شرب خمر و رقص مختلط را فراهم می‌کند حرام است و باید دوری کرد.

حسینی تأکید کرد: مواظب باشیم زندگی باید برکت داشته باشد اگر در روز عزای اهل بیت جشن بگیریم برکت از زندگی می‌رود.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به ایجاد مزاحمت برای مردم در جشن‌های دیر وقت گفت: تا پاسی از شب و گاهاً تا سه بامداد کاروان عروسی در خیابان همراه با تیراندازی چه معنا دارد؟ این از روی نفهمی و جهالت است.

وی با بیان اینکه چنین افرادی جاهل و نادان هستند تصریح کرد: مزاحمت برای مردم و بر هم زدن امنیت شهر خلاف شرع و خلاف انسانیت است.

حسینی هم‌چنین بازسازی واقعه غدیر خم برای نخستین بار در دهدشت را کاری پسندیده عنوان و بیان کرد: این حرکت نمادین باعث می‌شود واقعه غدیر در ذهن مردم ترسیم شود.

ارسال نظرات