امام جمعه لنده گفت: اظهار نظر جاهلانه برخی خواص در خصوص توان دفاعی و لزوم کاهش هزینه‌های نظامی، بوی خیانت به ملت و کشور می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۶۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز این شهر با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی‌ گفت: پرهیز از گناه و اختلاف، عمل به وظایف دینی و آداب اسلامی راه و هدف اصلی مؤمنان و پرهیزگاران بوده که آن‌ها را به سعادت حقیقی رهنمون خواهد کرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته، جشن عاطفه‌ها را یادآور شد و افزود: حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت و مستضعف در راستای تعلیم و تربیت امری خداپسندانه است که با داشتن روحیه انفاق در مردم به وقوع می‌پیوندد.

امام جمعه لنده تصریح کرد: روحیه انفاق و بخشش از جمله الطاف حضرت حق برای انسان‌ها بوده که در قرآن به آن سفارش بسیار شده است.

محمودی‌اصل یادآور شد: فراهم ساختن شرایط علم‌آموزی و مشارکت در این زمینه، آرامش خاطر را به کودکان و دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی هدیه خواهد کرد که خوشحالی آن‌ها سبب‌ساز خوشحالی دیگر اقشار جامعه هم خواهد بود.

وی در ادامه با تبریک سالروز میلاد امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: سیره ائمه معصومین راه و هدف اصلی بشیریت بوده که تمسک به آن باعث پیروزی و سعادت حقیقی خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با تبریک دهه امامت و ولایت ادامه داد: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان و به خصوص شیعیان بوده که باید پیام و هدف آن برای بشریت بازگو شود تا به فلسفه این عید آشنا شوند.

محمودی‌اصل عنوان کرد: بی‌توجهی به فلسفه عید غدیر خم باعث شد که امیرالمؤمنین علی(ع) 25 سال خانه نشین شود و جامعه اسلامی به یک انحراف با وجود یقین داشتن به حقانیت مولای متقیان دچار شود.

وی افزود: باید عید غدیر را بشناسیم و پیام آن را بیش از پیش جهانی کنیم و نسل‌های آینده را نیز با چنین عید بزرگی و حقانیت آن آشنا سازیم.

امام جمعه لنده با اشاره به حادثه سال گذشته منا یادآور شد: اولین‌ بی‌توجهی‌ها به غدیر و واقعه آن در زمان رسول‌الله و هنگامی که آخرین ساعات عمر مبارکشان را سپری می‌کردند انجام شد.

محمودی‌اصل تبیین کرد: امروز سرزمین وحی به دست کسانی افتاده که روزی باعث خانه‌نشینی علی بن ابیطالب(ع) شدند و امروز بیش از 7 هزار زائر خانه خدا را با بی‌تدبیری به شهادت می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام اسلامی ایران و دولتمردان کشورهای اسلامی باید به پیگیری مستمر زمام سرزمین وحی و خانه خدا را به عده‌ای از نخبگان جامعه اسلامی بسپارند تا دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

محمودی‌اصل در ادامه به 31 شهریور و آغاز جنگ تحمیلی و تقارن آن با بازگشایی مدارس اشاره و گفت: در روزهایی که نظام اسلامی برای تثبیت پش سر می‌گذاشت دشمنان اسلام که تاب و تحمل این نظام مردم‌سالار را نداشتند جنگ تحمیلی را با محوریت رژیم بعث به راه‌ انداختند تا مانع از تثبیت نظام و شکل‌گیری انقلابی ضد استکباری در منطقه شوند.

وی ادامه داد: رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری عامل استحکام نظام بوده که منشأ آن وحدت کلمه، رهبری و ولایت فقیه و تبعیت از آن بوده است.

امام جمعه لنده افزود: فقدان عنصر ولایت فقیه در کشورهای اسلامی منطقه نشان داد که ایران اسلامی با این عنصر توانمند تا به امروز اقتدار و امنیت خود را چگونه و در چه شرایطی به ظهور رسانده و کشورهای منطقه راهی جز تمسک به این عنصر برای رهایی از استکبار و توطئه‌های آنان ندارند.

محمودی‌اصل به سخنان برخی خواص جامعه در خصوص لزوم کاهش آمادگی دفاعی نظام و تسلیحاتی اشاره کرد و گفت: برخی خواص با صحبت‌های جاهلانه خود در خصوص کم کردن آمادگی دفاعی و تسلیحاتی و کم کردن هزینه‌های نظامی دشمنان را گستاخ‌تر از همیشه خواهند کرد.

وی افزود: باید مراقب باشیم با سخنان جاهلانه به بهانه پیشرفت توان دفاعی و مدیریت نظامی کشور را زیر سؤال نبریم چراکه دشمنان ما اگر بدانند ما ذره‌ای از اقتدار دفاعی خود عقب کشیده‌ایم به ما رحم نمی‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: این سخنان عجیب از شخصیت‌های کشور بیشتر بوی خیانت می‌دهد که باید مواظب اینگونه اظهار و نظرها باشند.

وی به معاهده FATF اشاره کرد و گفت: این معاهده یک قرارداد بین‌المللی است که بیشتر کشورها یا عضو آن هستند و یا ناظر آن، ولی هیچ‌کدام پایبند به اهداف و برنامه‌های آن نیستند.

محمودی‌اصل افزود: اجرای این معاهده در کشور اهداف شوم دشمنان را تأمین خواهد و ضررهای بسیاری را برای ما و کشور ما به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امضاء این معاهده و توافق به صورت محرمانه و بدون توجه به تبعات آن کشور را در مقابل خواسته‌های دشمنان آسیب‌پذیر خواهد کرد.

امام جمعه لنده تصریح کرد: خود تحریمی یکی از عواقب شوم این معاهده بوده که امروز برخی نهادها و مؤسسات مالی و اعتباری با پذیرفت آن باید در خصوص نهادهای انقلابی، سپاه و اشخاص انقلابی که در مقابل استکبار جهانی سینه سپر کردند، اتخاذ کند.

وی با اشاره به تعهدات غرب نسبت به معاهده و قرارداد FATF گفت: غرب کمترین تعهد را نسبت به اجرای این قرار داد ندارد.

محمودی‌اصل به بازگشایی مدارس و تقارن آن به هفته دفاع مقدس اشاره و افزود: مدارس خانه دوم فرزندان ما و نسل‌های آینده جامعه است که با آموختن فرهنگ تعلیم و تربیت و تهذیب نفس به آینده و پیشرفت جامعه کمک خواهد کرد.

وی در پایان به قطع و وصل شدن شبکه‌های دیجیتال در این شهرستان اشاره و گفت: مسؤولان باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت اتصال شبکه‌های دیجیتال و جلوگیری از خرابی آنها تدارک ببینند.

ارسال نظرات