مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک تاکید کرد

وفاداری به امامت و ولايت راز نهفته حادثه غدير در قربان

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک گفت: وفاداری به امامت و ولايت راز نهفته حادثه غدير در قربان است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی با اشاره به ارتباط و پیوند عید غدیر و عید قربان گفت: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نبود، بلکه جریان تفکری بود که در بطن خود جبهه حق و باطل را، ذلت و شرافت را، دروغ و راست را و همه صفات نیک و بد را روبروی هم قرار داد به واقع غدیر ولایت است.

وی افزود: عید غدیر رمز بقای اسلام و اعطای حق حکومت شرعی از طرف خدا به امیرمومنان حضرت علی(ع) است، واقعه غدیر مهمترین اصلی است که پس از توحید از همه مفاهیم و ارزش‌‌های اسلامی بالاتر است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: رابطه اسرارآمیز و شگفت انگیز قربان و غدیر در كلمه امامت و ولایت نهفته است، قربان بدون غدیر بی‌معناست و غدیر بدون قربان مفهومی ندارد.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: راز نهفته حادثه غدیر در حادثه قربان چیزی نیست جز عشق به الله، ولایت و امامت؛ یعنی ابراهیم با عشق به الله و با گردن نهادن به ولایت الله فرمان الهی را در به قربانگاه بردن اسماعیل اطاعت می‌کند و به مقام والای امامت می‌رسد و علی هم با عشق به الله و اطاعت بی‌چون چرای نبی الله و مردانگی‌‌ها در راه به بلوغ رسیدن دین خدا به مقام الهی امامت برگزیده می‌شود.

وی با اشاره به وجه اشتراک دو عید غدیر و قربان افزود: هر دو عید قربان و غدیر با حج گره خورده‌اند و شاید سر این که بین این دو روز، هشت روز فاصله است این باشد که بعد از آن که انسان موفق شد به توفیق الهی باطن خود را از اغیار پاک نماید و هواهای نفس خود را قربانی کند، هشت روز تا ولایت فاصله دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: پیوند این دو عید اکبر الهی در این است که عید قربان رذائل و هواهای نفسانی را در درون خود ذبح و قربانی می‌کنیم تا با طهارت و پاکی روح به عید ولایت وارد شویم.

حجت‌الاسلام عبدی در پایان خاطرنشان کرد: وفاداری به امامت و ولایت راز نهفته حادثه غدیر در حادثه قربان است و دوری از ولایت همانا به مفهوم عدم درک درست از دو روز بزرگ قربان و غدیر است؛ عدم شناخت صحیح از حادثه شگفت‌انگیز غدیر و قربان به مفهوم گمراهی و ضلالت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار