خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: تنها راه اقتدار و ایستادگی ملت ها در برابر دشمنان و زور گویان فراگیری علم و دانش است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه این هفته هرات نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت:آگاهی، بصیرت،معرفت و علم در سایه تقوا حاصل می شود.

جعفری افزود: بر طبق گفته خداوند اگر مومنین تقوا پیشه کنند خداوند آنها را عالم و درهای معرفت و علم را به سویشان باز میکند.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

جعفری ولادت امام هادی (علیه السلام)، عید سعید غدیر خم و آغاز سال تحصیلی را گرامیداشت.

وی ضمن تبریک اعیاد و عید بزرگ غدیر ، به فضایل واقعه غدیر اشاره ای کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سفر حج خود پس از اجرای اعمال خطاب به همه مؤمنان طبق ابلاغ الهی اعلام داشت که امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) بعد از من ولی مسلمانان است.

جعفری خاطر نشان کرد: در واقع رسالت پیامبر(ص) در غدیرخم به بلوغ رسید و ایشان در تجمع مسلمانان حج گذار در مکان غدیرخم، اسلام را به اوج عزت رساند و اخوت و دوستی را در بین مسلمانان گسترش داد.

امام جمعه هرات افزود: تمسک جستن به امیر المومنین این است که راه و روش امام را در تمام مراحل زندگی به کار ببریم و در همه ابعاد ایشان را الگوی قرار دهیم.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: بهار علم و فصل شکوفایی و کنار رفتن پرده جهل و نادانی ملت ها در گرو زانو زدن در محضر معلمین و اساتید است.

وی افزود: تنها راه اقتدار و ایستادگی ملت ها در برابر دشمنان، فراگیری علم و دانش است.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به 31 شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی با بسیج کردن تمام کشورهای تحت سلطه خود میخواستند در برابر ملت مظلوم ایران قد علم کنند و او را به زانو در بیاورند که به لطف خداوند موفق به این امر نشدند.

جعفری افزود: تنها علت هجوم ابرقدرت ها به ایران این بود که جمهوری اسلامی ایران در برابر آنان ایستادگی ودر مقابل زورگویی های آمریکا کوتاه نیامد و نه محکمی در برابر خواسته های نابجا آن داد.

وی گفت: علت اینکه ما این هفته را به عنوان هفته دفاع مقدس نام میبریم این است که جوانان ما با دفاع از مرز بوم، از ارزش ها،قرآن،کتاب،ناموس و مکتب تشیع دفاع و ذره ای از خاک جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دشمنان قرار ندادند.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: تنها وظیفه ما در برابر خون شهدا این است که از نظر تسهیلاتی ،آمادگی نظامی و روحی به بالاترین سطح برسیم و با تقویت روحیه ایثار،جهاد و شهادت در برابر شمنان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلا جعفری در پایان روز شعر و ادب فارسی را گرامیداشت و اظهار داشت: ملت ایران باید در معاشرت ها و گفتگو ها از به کار بردن لغات بیگانه جلوگیری و نگذاریم فرهنگ غرب در کشور رواج پیدا کند.

ارسال نظرات