حجت الاسلام دهقان گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است که عظمت آن ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۲۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زارچ، امام جمعه زارچ در خطبه اول در تفسیر سوره غاشیه گفت: علت آنکه روز قیامت را غاشیه گفته اند این است که حوادث روز قیامت آنقدر عظیم و بزرگ است که همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد و می پوشاند. در آغاز سوره سوال می‌کند "هل اتاک حدیث الغاشیه " آیا قصه روز قیامت به تو رسیده است. پس از این سوال که ذهنها آماده شد می فرماید: "وجوه یومئذ خاشعه"برخی چهره‌ها در آن روز خاشع و ذلت بارند. دلیل این ترس ذلت بار این است که: "عامله ناصبه " یک عمر در دنیا کار کرده‌اند ولی امروز مشاهده می‌کنند و می بینند جز رنج و سختی چیزی نصیب آنها نشده است. در دنیا یک نوع رنج داشتند و امروز رنج پاسخگویی و حساب و کتاب و کیفر آن را دارند. پیام این آیه این است که هر کاری که در آن خدا نباشد جز خستگی و خسارت چیزی برای عاملش نخواهد داشت.

خطیب جمعه زارچ در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع ) به حدیثی از کلمات گهر بار آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام هادی (ع ) در باره مال حرام فرمود: "ان الحرام لا ینمی و ان نمی لم یبارک له فیه و ما انفقه لم یوجر علیه و ما خلفه کان زاده الی النار " مال حرام هرگز رشد نمی کند و اگر رشد کند برای صاحبش برکت ندارد. زیرا اگر این مال را در راه خیر خرج کند پاداشی ندارد و اگر برای دیگران بگذارد برای او آتش دوزخ است.

امام جمعه زارچ در ادامه خطبه دوم به عید سعید غدیر اشاره کرد گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است که عظمت آن ناشناخته مانده است. علمای اهل سنت یا در کنار آن گذشتند, یا آن را یک قضیه تاریخی دانسته‌اند, یا محتوای آن را تحریف نمودند و ولی را به معنی دوستی معنا کردند.

دهقان افزود: در میان شیعیان هم بیشتر به ظواهر اکتفا نموده و از روح غدیر که معرفی شاخص های یک حاکم اسلامی است غافل شدند و آن را خوب تبیین نکردند.

امام جعه زارچ خاطر نشان کرد:آنچه در روایات اسلامی در عظمت عید غدیر آمده است و امام هادی (ع ) در زیارت غدیر به آن اشاره دارند همان روح غدیر است که بحث مدیریت جامعه اسلامی است.

خطیب جمعه زارچ در پایان به هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: سراسر هشت سال دفاع مقدس برای ما درس است.

وی افزود: نخستین درس دفاع مقدس این است که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان باعث ناکامی آنها در رسیدن به اهداف شومشان بود.

دهقان گفت: دومین درس دفاع مقدس آن است اگر ایمان و اتحاد و اطاعت از رهبری و روحیه ایثار و فداکاری شهادت طلبی در جامعه ای نهادینه شد آن مردم پیروزند اگرچه همه دشمنان بر علیه آنان بسیج شده باشند.

امام جمعه زارچ سومین درس دفاع مقدس آن است که بدانیم که اگر بخواهیم رشد کنیم باید به ملت و درون نظام متکی باشیم اینکه بعضی تصور می کنند مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر خارج قابل حل است این خطای محض است و نتیجه آن چیزی جز خسارت برای کشور نخواهد بود.

چهارمین درس دفاع مقدس این است که باید قدرت دفاعی کشور را بالا ببریم تا " ترهبون به عدو الله و عدوِکم " را تحقق بخشیم چراکه امروز نیز ما با همان دشمن غدار روبرو هستیم.


ارسال نظرات