واعظ آشتیانی گفت: اگر دولت به اقتصاد مقاومتی معتقد بود فرماندهی این ستاد را قوام می‌بخشید نه این که برای فعال کردن شاگرد تنبل کلاس یکی از سکان‌های اصلی این جریان را به او بسپارد!
کد خبر: ۸۷۴۵۶۴۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر رضا واعظ آشتیانی، معاون وزیر اسبق صنعت در واکنش به انتصاب نعمت‌زاده به عنوان جانشین رییس "ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی" از سوی جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور بیان داشت: باور بنده این است که دولت تاکنون در زمینه اقتصاد مقاومتی هیچ اقدام مؤثری نکرده است.

وی افزود: چه قدر خوب بود پیش از این که جانشینی این ستاد به آقای نعمت زاده منتقل شود آقای جهانگیری ابتدا یک گزارش عملکرد ارائه می‌دادند تا افکار عمومی بدانند که آیا در زمینه پیشبرد اقتصاد مقاومتی کار خاصی صورت گرفته است یا خیر؟

معاون اسبق وزیر صنعت با بیان این مطلب که صرف وام دادن به واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل نمی‌تواند مشکل چندانی را حل کند به «نسیم آنلاین» گفت: ما تاکنون در حوزه صنعت و تجارت هیچ اقدام مؤثری از سوی دولت ندیده‌ایم، در صورتی که اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌های زیادی همچون ممانعت از واردات بی رویه و قاچاق و از بین بردن فضای رانت و رانت خواری در حوزه تولید داخل دارد و در این موارد نمی توان نمره قابل قبولی را به مسئولین داد.

وی تأکید کرد: به نظر بنده اگر دولت به چنین تعریفی یعنی اقتصاد مقاومتی معتقد بود فرماندهی این ستاد را قوام می بخشید نه این که بخواهد برای فعال کردن شاگرد تنبل کلاس یکی از سکان‌های اصلی این جریان را به او بسپارد.

واعظ آشتیانی اظهار داشت: بدون شک جایگاهی که آقای نعمت زاده دارد جایگاهی نیست که بتواند اقتصاد مقاومتی را فرماندهی کند، ایشان در مسئولیت‌های اجرایی خود با چالش‌های بسیاری مواجه است چگونه می‌خواهد با این وضعیت ستاد اقتصاد مقاومتی را حمایت کند؟

وی اضافه کرد: جای بسی تعجب است که چگونه مدیری در یک مجموعه دولتی از مسئولیتی برخوردار باشد و از آن طرف تعدادی شرکت نیز به صورت خصوصی داشته و عضو هئیت مدیره آن‌ها نیز باشد اما رانتی هم صورت نگرفته باشد.

واعظ آشتیانی عنوان کرد: بنده نمی‌خواهم این موارد را به آقای نعمت زاده منتسب کنم اما واقعیت این است که جای شک و شبهه باقی خواهد ماند. من بارها این موضوع را مطرح کرده ام که آیا واقعا اگر کسی دیگر به جز آقای نعمت زاده هم بود باز هم با سکوت با او برخوردار خواهد شد. چنین مواردی در تضاد کامل با اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر ایشان مسئولیت دولتی نداشت هیچ منع قانونی نیز مطرح نبود اما زمانی که جایگاه مسئولیت دولتی به دست می آید و همچنان این سهامدار بودن ها برقرار است این سؤالات و شبهات نیز برقرار خواهد بود.

ارسال نظرات