امام جماعت مسجد اعظم تجریش در گفتگو با «بسیج»:
آیت الله دین پرور گفت: واقعه غدیر باید به یک جریان روز تبدیل شود تا مسلمانان بدانند که در این روز چه اتفاقی افتاده است و محتوای غدیر را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۷۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

آیت الله سید جمال الدین دین پرور، امام جماعت مسجد اعظم تجریش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فلسفه دهه ولایت و روز غدیر خم گفت: مسأله غدیرخم یک بحث تاریخی و تفصیلی قطعی است که علمای شیعه و سنی و محققین و بزرگانشان در کتاب ها نقل کرده اند که اصل واقعه غدیر و مسأله جانشینی امام علی(ع) از مسلمات است و مرحوم علامه امینی از منابع اهل تسنن مدارک و مستنداتی پیرامون واقعه غدیرخم آورده اند.

وی افزود: اما اکنون این تاریخ باید به یک جریان روز تبدیل شود تا مسلمانان بدانند که در این روز چه اتفاقی افتاده است و محتوای غدیر را دریافت کنند. لذا از روز عید قربان تا روز عید غدیرخم دهه ولایت تعیین شده تا مردم با مباحث علمی،تاریخی و حدیثی این واقعه مهم آشنا شوند و اهل تحقیق بتوانند مطلع شوند.

آیت الله دین پرور عنوان کرد: انتخاب با خود افراد است تا با دیدن حق، ولایت حضرت علی(ع) را قبول کنند.هیچگاه در نظام جمهوری اسلامی بنا بر اجبار و تهدید نبوده است و هرکسی باید عقیده خودش را بر اساس علم و اطلاع انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر یک بحث تحقیقی و پژوهشی است و کسی اراده بر تحمیل واقعه غدیر ندارد تا افراد با ایمان و عقیده خودشان این موضوع را دریافت کنند.


ارسال نظرات