خبرهای داغ:
مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحيه نجف آباد:

جهاد براي اسلام و كشور عزت مي آورد

حجت الاسلام پيراسته با بيان تفاوت هاي حج و جهاد و برتري جهاد نسبت به حج گفت: حج براي انسان عزت مي آورد ولي جهاد براي اسلام و كشور عزت مي آورد.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۰۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ حجت الاسلام پيراسته مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحيه نجف آباد امروز در كلاس نورمبين پايوران اين ناحيه با تبريك اعياد ماه ذي الحجه اظهار داشت: همه ائمه معصومين ما جهاد كرده اند و شهيد شده اند در حالي كه همه ائمه به حج نرفته اند و اين نشان دهنده برتري جهاد نسبت به حج است.

حجت الاسلام پيراسته افزود: يكي ديگر از تفاوت هاي حج و جهاد اين است كه در حج بايد مستطيع شوي ولي در جهاد هر چقدر عِده و عُده داشته باشي بايد جهاد را ترك نكني.

وي در ادامه گفت: حاجي براي حج بايد در امنيت باشد ولي مجاهدان به جبهه مي روند تا امنيت به دست آيد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحيه نجف آباد خاطر نشان كرد: حاجي از حج سوغاتي هايي از قبيل لباس و پوشاك و... مي آورد ولي سوغات جهاد مقام شفاعت است كه در اثر شهادت به دست مي آيد.

وي افزود: 72نفر در عاشورا جهاد كردند و در تاريخ ماندگار شدند ولي در حج ميليون ها نفر حضور مي يابند ولي نامي از آن ها در تاريخ نمي ماند.

وي در پايان با اشاره به حج نرفتن امام حسن عسكري عليه السلام به شبهه برخي كه مي گويند در هر صورتي حج نبايد تعطيل بشود؛ پاسخ داد و گفت: آنچه نبايد هيچ وقت تعطيل شود جهاد است ولي حج ممكن است به دلايلي و مصلحت هايي تعطيل شود همانطور كه امام حسن عسكري عليه السلام اصلاً به حج نرفتند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار