اسماعیل احمدی گفت: مهمترین اقدامی که بایستی گروه های جهادی برای محرومیت زدایی انجام دهند شناسایی مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولان و دستگاه های مختلف اجرایی کشور است.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۸۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین- در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی و در جمع خبرنگاران شهرستان میناب استان هرمزگان به سوالات مختلف اهالی رسانه پاسخ داد.
احمدی در بخش نخست این پرسش و پاسخ به فعالیت گروه های جهادی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به حضور و ورود ده ها هزار حلقه صالحین در پایگاه های بسیج مساجد و محلات به فعالیت های محرومیت زدایی در قالب اردوهای 3،1، و 7 روزه، هم اکنون هزاران گروه جهادی که یک دوره چند روزه از سال را به خدمت رسانی اشتغال دارند، فعالیت می نمایند.
وی نوع دوم از گروه های جهادی را اینگونه توضیح داد: صدها گروه جهادی شناسنامه دار نیز به ویژه در دانشگاه ها و برخی محلات وجود دارد که اختصاصا به فعالیت سازندگی در روستاها اشتغال داشته و اردوهای 10 تا 15 روزه و نیز اردوهای تداوم را در منطقه ی هدف برگزار می نمایند.
مشاور ریاست سازمان بسیج در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اولویت های گروه های جهادی تصریح کرد: به نظر بنده مهمترین اقدامی که بایستی گروه های جهادی برای محرومیت زدایی انجام دهند شناسایی مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولان و دستگاه های مختلف اجرایی کشور است.
وی در همین خصوص افزود: « شناسایی» اصلی ترین مرحله و گام برای محرومیت هاست که متاسفانه بانک جامعی از مناطق و روستاهای محروم کشور وجود ندارد و عملا مسئولان دولتی که دوره ی کوتاهی در یک شهرستان یا استان مسئولیت دارند به دلیل عدم این بانک جامع و سپس عدم برآورد دقیق، قادر به خدمت رسانی عدالت محور نخواهند بود و عملا مناطق دور دست مغفول واقع می شوند.
معاون روابط عمومی بسیج رسالت و اولویت دوم گروه های جهادی را « مطالبه گری » خوانده و ادامه داد: بی شک، مطالبه گری مبتنی بر اولویت ها و نیازهایی که در مرحله ی شناسایی حاصل شده است بسیار حایز اهمیت است تا بتوان مسئولان و حتی مردم را متوجه روستاهای کم برخوردار نمود و از تمام ظرفیت های نهاد ها و ادارات برای رفع کاستی ها استفاده کرد.
معاون روابط عمومی بسیج در سفر دو روزه ی خود به استان هرمزگان، علاوه بر حضور در مجموعه های روابط عمومی در سپاه استان هرمزگان- شهرستان میناب و بندرعباس و حوزه ی بسیج؛ از برخی روستاها و طرح های اقتصادی بسیج نیز بازدید نموده و در مراسم ازدواج 80 زوج جوان در بخش هشت بندی میناب که به همت گروه جهادی شهید رجایی تهران برگزار شده بود شرکت کرد.

ارسال نظرات