خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده در نشست تخصصی سبک زندگی اسلامی گفت: هدف از آفرینش بندگی است و یکی از نقاط اتکا این بندگی ازدواج است.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نشست سبک زندگی به همت حوزه حضرت خدیجه(س) سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در حسینیه این حوزه برگزار گردید.

دکترفاطمه زرافشان کارشناس مسائل خانواده در این مراسم اظهار کرد: هدف از افرینش بندگی است و این بندگی به ازدواج متکی است.

وی ادامه داد: رشد و کمال انسان به بندگی بستگی دارد و ازدواج در این مسیر، امید دهنده، یاری دهنده و کاهش دهنده مخاطرات زندگی خواهد بود .

وی افزود: برای انجام هر فعالیتی ، به ابزاری نیاز است و این ابزار به وسیله فکر کردن فعال شده و فکر نیز با سوال کردن تحریک خواهد شد .

این کارشناس با تشریح دو انگیزه مثبت و منفی در ازدواج، بیان کرد: پول و پست و مقام نمی‌تواند در انتخاب همسر راهگشا باشد و توجه نکردن به زیبایی اخلاقی، دین وایمان نیز که بیشتر در آقایان                  اتفاق می‌افتد از انگیزه های منفی ازدواج به شمار می‌رود.

زرافشان خاطرنشان کرد: در خانواده ‌هایی که پدر و مادر دائم در حال درگیری هستند، فرزندان  با تفکر فرار از خانواده به ازدواج رو می‌آورند که از دیگر انگیزه‌های منفی ازدواج به شمار می‌آید.

وی در پایان یادآور شد: با تمسک به قرآن و با بهره‌مندیی از آموزه‌های روایی و دستورات اهل بیت الگویی سبک  زندگی صحیح  اسلامی را جهت زندگی برتر وب هتر که شایسته یک زن مسلمان ایرانی در خانواده  است را به جامعه معرفی و ارائه نماییم.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها