خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در آیین بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب، نجفی با تاکید بر این که صیانت از میراث استاد شهریار، رسالت خطیر فرهنگی است، گفت: غنای ادبی شعر شهریار، از طرفی در شعر فلوکور بی‌بدیل بوده و از سوی دیگر، وارد مرزهای دوردست شده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۹۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی افزود چشم‌انداز پروژه بهسازی و سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، در خدمت زیرساخت‌های فرهنگی به خصوص در حوزه شهریارشناسی خواهد بود.

وی اظهار کرد: طرح بهسازی مقبره‌الشعرا با در نظر داشتن تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز، در زیربنای 11 هزار مترمربع طراحی شده و تاکنون 100میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آن هزینه شده است.
نجفی ادامه داد: با پایان این طرح، برنامه‌های مختلف حوزه شهریارشناسی، در قالب زیباتر و باشکوه‌تری در مجاورت مدفن این شاعر بزرگ برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شعاع تاثیرگذاری شعر و اندیشه شهریار موجب شده سالروز درگذشت ایشان، به برازندگی، به نام روز ملی شعر و ادب نامگذاری شود چراکه این شاعر بی‌بدیل، میراث‌دار بحق قله‌های ادبی است که زبان گویای شعرش، جز بر مدار ایمان، صداقت و باورهای اعتقادی و انقلابی جاری نشد.

شهردار تبریز، شعر و شخصیت استاد شهریار را مفسر هنر، فرهنگ و ادبیات آذربایجان و ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: در هر جایگاه و مسئولتی که هستیم خود را موظف به صیانت از این گوهر ارزشمند می‌دانیم؛ این رویکرد به خصوص در توسعه برنامه‌های دیپلماسی شهری و چشم‌انداز گردشگری تبریز 2018 حایز اهمیت بوده و آوازه شعر و شخصیت این چهره بی‌بدیل را بیش از پیش، در مرزهای دوردست طنین‌انداز خواهد کرد.

ارسال نظرات