دکتر شریفی یزدی در گفتگو با «بسیج»:
جامعه شناس گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد رشد آمار اعتیاد در زنان و دختران جوان هستیم که آسیب ها و تبعات بسیار زیادی در جامعه دارد.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۴۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

دکتر علیرضا شریفی یزدی مدرس دانشگاه و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر شاهد رشد آمار اعتیاد در زنان و دختران جوان هستیم که آسیب ها و تبعات بسیار زیادی در جامعه دارد.

وی افزود: وقتی زنان به اعتیاد به مواد مخدر دچار می شوند در چرخه آسیب های اجتماعی قرار گرفته و حتی می توان گفت تأثیرات مخرب آن به مراتب در زنان بیشتر از مردان است.

این جامعه شناس با اشاره به راهکاری کاهش آمار اعتیاد در زنان و دختران جوان اظهار داشت: اشتغال زایی باید در درجه و اولویت اول مسئولان باشد و همچنین تشکیل مراکز تخصصی چند منظوره جهت افزایش آگاهی و ترک اعتیاد و آشنایی با حرفه ها و درآمد حاصل از آن به کاهش اعتیاد در جامعه مخصوصاً در میان زنان و دختران کمک بسیار موثری خواهد کرد.

دکتر شریفی یزدی در خاتمه تأکید کرد: یکی از مسائل دیگر که باید به آن توجه ویژه ای شود فقر فرهنگی و اقتصادی است که با رفع شدن این دو مشکل بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی نیز حل خواهند شد.

ارسال نظرات