خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از حضور معاون رئیس جمهور دولت یازدهم در استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، پیش ازظهرامروز در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: با توجه به سفر دولت تدبیر و امید به استان گلستان باید موضوعات مصوبات سفر مورد بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده شاهد حضور معاون رئیس جمهور دولت یازدهم در استان خواهیم بود، افزود: راه آهن گرگان اینچه برون -گرگان- مشهد، استادیوم 5 هزار نفری گنبد کاووس، جزیره آشوراده، تکمیل سد نرم آب و قره چای، آبرسانی به شهر گرگان، رامیان، آزادشهر، بندرترکمن، گمیشان، علی آباد، کنترل سیل در حوزه گرگان رودو مباحث مربوط به 22 هزار هکتار شمال استان از جمله مصوباتی است که با حضور معاون رئیس جمهور بررسی خواهد شد.

ربیعی اظهارداشت: منطقه آزاد تجاری اینچه برون از نکات بسیار مهم و مورد توجه است که در همین زمینه صحبت هایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با اشاره به اینکه آخرین گزارش از سرمایه گذاری خارجی در یک سال گذشته داده شود، اظهارداشت: سناریو اشتغال مناسب با استان باید ارائه شود.

داود طبرسا، مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان در ادامه نیز گفت: 12 هزار و 899 میلیارد تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری در استان گلستان است که در سال 92 از رتبه 22 در کشور برخوردار است.

وی افزود: درآمد سرانه ما میزان 7 میلیون تومان است که در این بخش استان از رتبه 27 برخوردار است.

طبرسا با اشاره به اینکه درآمد وصولی در 5 ماهه امسال 156 میلیارد تومان، اظهارداشت: پرداختی استان در 5 ماهه امسال 156 میلیارد تومان و درآمدهای مالیاتی 139 میلیارد تومان است.

سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گلستان، در این جلسه اظهار کرد:تا کنون موفق به یک بانک اطلاعاتی دقیق در بخش اشتغال نشدیم که انجام  این کار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 24 سامانه کاریابی در استان مشغول به ثبت نام افراد هستند، افزود: با نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق افرادی که شاغل هستند به طور کامل مشخص نیست که این موضوع نیاز به بررسی دارد.

 

مازندرانی اظهارداشت: با لینک کردن ادارات و دستگاه ها با یکدیگر می توان آگاهی داشت که چه تعداد از افراد مشغول به کار هستند که این موضوع می تواند کمک بسیاری به ما کند.

وی تصریح کرد: هر اشتغال 80 هزار نفر از فارغ التحصیلان نیازمند رشد 8 درصدی است بر اساس برنامه توسعه ششم رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی نیازمند سرمایه گذاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گلستان گفت: اگر اقتصاد به سمت رشد اشتغالزا متمایل نشود نرخ بیکاری از سطح 11 درصد کنونی به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد رفت به طوری که در حالت خوش بینانه در سال 400 به حدود 15.6 درصد و در حالت بدبینانه به 45.6 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد 6 میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه داریم می طلبد تا برنامه ریزی های خوبی در این راستا صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها