مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهدای بدر سپاه اراک گفت: مسجد پایگاه مهمی است که جریان فرهنگی معاند با آن مقابله می‌کند، از این‌رو نقش مسجد به عنوان قرارگاه دینی و فرهنگی غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۰۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام آسلیمی در جلسه پرسش و پاسخ با حضور فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهدای بدر سپاه ناحیه مقاومت که در پایگاه مقاومت بسیج امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به نقش محوری مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمنان نظام اسلامی جامعه را در جنگ نرم خود مورد هدف قرار داده است؛ اما از آنجا که مسجد به عنوان یک قرارگاه فرهنگی مکانی برای حضور پیر و جوان است در خنثی سازی و مقابله با این تهاجمات بسیار سازنده است.

وی افزود: مسجد اولین پایگاه‌های دینی مردمی است که توسط پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) بنا گردید و با آن نقش پررنگ و با اهمیت این بنا را برای همه آشکار ساختند.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهدای بدر سپاه اراک تصریح کرد: دین مبین اسلام به اجتماع مردمی به عنوان ابزار مهمی برای پیشبرد اهداف اسلامی و به مسجد به عنوان مرکزی برای تنظیم و برنامه‌ریزی و هدایت افکار مردمی دینی تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام آسلیمی ادامه داد: تصمیم‌گیری‌های مهم از ابتدای اسلام از دل اجتماعات متدینین در مساجد بیرون آمده، پس همیشه باید مسجد را قطب فرهنگی هر محله دانست.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز هجمه دشمن بعثی به خاک مقدس ایران، اولین هسته‌های مقاومت در مساجد شکل گرفتند؛ پایگاه‌های بسیج، پس از فرمان تاریخی امام برای تشکیل ارتش 20 میلیونی در سال 59 در مساجد شکل گرفتند و در واقع پرورشگاه بسیج، کانون گرم مساجد بود.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهدای بدر سپاه اراک تصریح کرد: حضرت امام(ره) به درستی بر نقش تربیتی و سازندۀ مسجد تأکید داشتند و ثمرات حضور در مسجد را می‌دانستند؛ از این رو مسجد را سنگر و اهل آن را سپاه پیروز می‌نامند.

حجت‌الاسلام آسلیمی مسجد، سنگر مستحکم در دوران جهاد و شهادت دانست و گفت: مساجد به عنوان مرکز و پایگاه دینی و فرهنگی، نقش بسیار حساس و خطیری در ایجاد انقلاب اسلامی و جهت‌دهی به این حرکت مردمی داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات