هدایت الله خادمی در گفتگو با "بسیج": خواهید دید که IPC چه خسارت بزرگی خواهد زد

شاید مجلس با ابلاغ قراردادهای نفتی به دولت باج داده است!/ هیچ قراردادی بدتر از IPC نیست

نمی دانم چه چیزی بررسی و چه چیزی ابلاغ شده اما این را بدانید که که قراردادهای جدید نفتی بسیار بدتر و خطرناک تر از برجام است.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۸۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵
خبرگزاری بسیج _ گروه اقتصادی

روز گذشته خبری منتشر مبنی بر اینکه علی لاریجانی رئیس مجلس در ایامی که مجلس در تعطیلی به سر می برد عدم مغایرت قراردادهای جدید نفتی (IPC ) با قوانین را ابلاغ کرده است. اینکه هیات تطبیق با قوانین مجلس آیا همه موارد قراردادهای جدید نفتی را بررسی کرده اند یا نه مشخص نیست. طبق ابلاغیه لاریجانی باید در قراردادهای جدید نفتی همه موارد 15 گانه رهبری رعایت شده باشد اما آیا باید باور کنیم که قراردادهای جدید نفتی که چندین بار اصلاح شده و دولت نیز اصرار مشکوک برای تسریع در اجرای آن دارد، هیچ مشکی ندارد؟

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی و منتقد اصلی قراردادهای جدید نفتی در این باره به خبرگزاری "بسیج" گفت: من نمی دانم هیات تطبیق با قوانین چرا اعلام کرده که قراردادهای پر ابهام و پراشکال نفتی مغایرتی با قوانین ندارد. حتما آنها برای این کار به ماده 7 قانون نفت استناد کرده اند اما باید بگویم که قراردادهای جدید نفتی یک قرارداد ساده نیست بلکه یک قرارداد حاکمیتی است و فقط دولت نمی تواند درباره آن تصمیم بگیرد.

وی افزود: طبق ماده 7 قانون نفت تمام قراردادهای نفتی باید به تصویب دولت برسد اما این قراردادها مانند قراردادهای قبلی نیست و ساز و کار جدیدی را تعریف می کند.

خادمی با اشاره به اینکه ابلاغیه عدم مغایرت قراردادهای جدید نفتی یادآور تصویب 20 دقیقه ای برجام است گفت: من نمی دانم چه چیزی بررسی و چه چیزی ابلاغ شده اما این را بدانید که که قراردادهای جدید نفتی بسیار بدتر و خطرناک تر از برجام است. دولت با لجبازی قصد دارد این قراردادها را اجرا کند در حالی که ابهامهای بسیاری پاسخ داده نشده است.

وی افزود: برجام هم در مدت چند دقیقه تصویب شد و در روزی که قرار شد قراردادهای جدید نفتی مورد نقد قرار بگیرد ناگهان اعلام شد جلسه غیرعلنی است و وزیر هم حرفی برای گفتن نداشت. با این وجود گفتند که وزیر به انتقادات پاسخ داد در حالی که انتقادات اصلا پاسخ داده نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره غفلت مجلس در قبال قراردادهای جدید نفتی گفت: نمی دانم چرا مجلس نشینان سکوت کرده اند؛ نمی دانم چرا مجلس باید ابلاغیه عدم مغایرت را بدون توجه به ابهامها به دولت ابلاغ کند شاید پشت پرده اتفاقی افتاده و قرار بوده باجی داده شود. رسانه ها باید در این باره روشنگری کنند.

وی افزود: دولت با زمان خریدن و با اقدامات ماورایی خود دارد موفق می شود به هدفی که اصرار عجیبی به آن داردمی رسد و پیش بینی می کنیم این قراردادها را اجرا می کند. شاید الان به راحتی درباره قراردادهای جدید نفتی حرف می زنیم اما بعدها که خواهیم دید صنعت نفت از متخصصان تهی می شود و ثروت ملی ما جلوی چشممان به تاراج می رود و بدتر از کرسنت به کشور خسارت می زند، دیگر متوجه خواهیم شد چه خیانتی به کشور شده است. الان هم حتی رسانه ها رسانه ها وظیفه دارند در این زمینه اطلاع رسانی کنند که چه خیانتی قرار است به کشور وارد شود. دولت بالاخره این قراردادها را اجرا خواهد کرد و خواهید دید که بدترین و خسارت بارترین قرارداد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار