مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
پیش بینی می شود که 157 هزار تن سیب طی سال جاری در استان زنجان برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۵۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سیب از جمله مهم ترین محصولات باغی استان زنجان محسوب می شود به طوری که سطحی بالغ بر 8 هزار و 900 هکتار از باغات استان را به خود اختصاص داده است.

بهنام اوجاقلو 7 هزار و 500 هکتار از باغات سیب استان زنجان را بارور اعلام و تصریح کرد: «گلدن» و «رد» عمده ارقام سیب در استان را شامل می شود.

وی از پیش بینی برداشت 157 هزار تن سیب طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: برداشت محصول سیب در مناطق مختلف استان همه ساله از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه می یابد.

اوجاقلو با بیان اینکه عملکرد محصول سیب امسال در باغات استان زنجان حدود 21 تن در هکتار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از سیب تولیدی در استان همه ساله به منظور توزیع در ایام عید در سردخانه های استان ذخیره سازی شده و مابقی علاوه بر تامین نیاز استان به استان های همجوار از جمله تهران ارسال می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سال زراعی جاری یک هزار هکتار از باغات سیب بهاره استان دچار سرمازدگی شده و در این راستا بالغ بر 2 هزار و 700 تن از محصول سیب استان خسارت دید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان ساخت: سرمازدگی بالغ بر 5 میلیارد تومان به سیب بهاره استان زنجان خسارت وارد کرد.

ارسال نظرات