داشتن گذرنامه و مدارک شناسایی پیوستی یکی از ضروریات اعزام زائر به مراسم اربعین است.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۵۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در ستاد اربعین استان زنجان، مراسم اربعین را بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان دانست و گفت: این تجمع در شرایط کنونی منطقه حامل پیام‌های مختلف است و برای شیعیان عظمت به همراه می‌آورد.

اسدالله درویش امیری با تاکید بر خودجوش بودن پیاده‌روی اربعین از طرف مردم افزود: مسؤولان برای تسهیل زمینه حضور مردم در مراسم اربعین وارد عرصه شده‌اند، مراسم اربعین توسط خود مردم برگزار می‌شود.

وی آئین اربعین را مانور بزرگ و خودجوش مردمی در قبال خون به ناحق ریخته شده سیدالشهدا و یارانش دانست و تصریح کرد: برگزاری این حرکت با شکوه‌تر ادامه می‌یابد.

درویش امیری به شرایط منطقه به ویژه در بعد امنیتی آن اشاره و تاکید کرد: ایران در برگزاری مراسم اربعین در صدد کمک به دولت عراق است و همه توان ما در این زمان در خدمت دولت عراق قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر تلاش همه جانبه برای برگزاری مراسم اربعین بدون مشکل و حاشیه ابراز کرد: انتظار همگانی برای حرکت در مسیر قانون توسط زائران اربعین حسینی است.

استاندار زنجان ثبت‌نام، دریافت ویزا و اعزام در قالب کاروان‌های پیش‌بینی شده را موارد قانونی مورد نظر برای زائران اربعین حسینی دانست و تاکید کرد: باید از اعزام‌های غیر قانونی پیشگیری شود، چرا که در برخی از مواقع مانور تبلیغاتی اقدامات غیر قانونی خود مراسم اربعین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درویش امیری منطقه را آلوده به پایگاه‌های گروه‌های تروریستی از جمله داعش اعلام کرد و افزود: این گروه به هیچ یک از اعتقادات مذهبی و انسانی پایبند نیست، از این رو برای پیشگیری از هر نوع حادثه‌ای باید ملاحظات مورد نیاز از جمله اعزام‌ها به صورت قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مسیر خروج و ورود زائران اربعین استان‌های مختلف مشخص و برنامه‌ریزی شده است، افزود: محدودیت‌های موجود در ورودی برخی از مرزها از جمله مهران دلیل این برنامه‌ریزی است از این رو همه باید طبق طراحی انجام شده عمل کنند.

استاندار زنجان مسیر زائران اربعین استان زنجان را مرز مهران اعلام کرد و گفت: تقسیم بندی انجام شده برای استان‌ها بر اساس ملاک‌های خاص انجام شده است از این رو نباید جابه‌جایی در این برنامه‌ریزی انجام شود تا امر عبور و مرور زائران بدون مشکل انجام شود.

درویش امیری بیمه زائران را دیگر مسئله مورد تاکید در اعزام به مراسم اربعین اعلام و تاکید کرد: همه زائران اعزامی باید بیمه شده در قالب کاروان‌های پیش‌بینی شده حرکت کنند.

وی داشتن گذرنامه و مدارک شناسایی پیوستی را از دیگر ضروریات اعزام زائر به مراسم اربعین عنوان و تصریح کرد: علاقه‌مندان به حضور در اربعین باید بدانند، بدون رعایت تمهیدات پیش‌بینی شده امکان عبور از مرز وجود ندارد.

استاندار زنجان با اشاره به پیش‌بینی هشت کمیته برای ایجاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی ادامه داد: در این کمیته‌ها مشکلات احصا شده سال قبل و همچنین نیازهای اربعین پیش رو بررسی و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

درویش امیری با تاکید بر تشکیل کمیته‌های هشت گانه پیش‌بینی شده با مشخص شدن مسؤول هر کمیته با حضور نماینده‌ای از استانداری افزود: مصوبات این کمیته‌ها به ستاد استان ارجاع و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی برنامه‌ریزی ملی در مورد نحوه و خروج زائران اربعین را یادآور شد و تاکید کرد: اگر یک استان خارج از برنامه عمل کند، کل این برنامه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان مراسم اربعین را یک آئین معنوی خودجوش عنوان کرد و ادامه داد: همه تلاش‌ها باید در مسیر حفظ معنویت این حرکت باشد.

درویش امیری به فعال بودن نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صدور ویزای زائران اربعین در زنجان انجام شود.

وی لزوم استفاده از افراد باتجربه در ستاد اربعین را متذکر شد و اضافه کرد: باید از تجربه این افراد در برنامه‌ریزی و اجرا استفاده شود، چرا که باید از توانایی افراد برای نظم بخشی حرکت عظیم استفاده بهینه شود.

استاندار زنجان استفاده از کمک‌های مردمی را از مناسب‌ترین راه‌کارها برای حل مشکلات مالی عنوان و ابراز کرد: با توجه به زمان باقیمانده تا اربعین می‌توان از خود مردم در برگزاری مراسم خودجوش اربعین استفاده کرد.

درویش امیری تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات مالی باید با طراحی مکانیزم خود انجام شود، تا با استفاده از ظرفیت‌های استان به حل آن کمک شود.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی امور مختلف ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه‌ای برای کمک به ایجاد نظم و انضباط مراسم اربعین استفاده شود.

ارسال نظرات