مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان:

رشد قارچ گونه دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی، یکی از مهمترین عوامل رکود اقتصادی در کشور

رشد قارچ گونه دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی علیرغم کمبود ظرفیت صنعت، از مهمترین عوامل رکود اقتصادی است.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: رشد قارچ گونه بعضی از دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی علیرغم کمبود ظرفیت صنعت یکی از مهمترین عوامل رکود اقتصادی است که دولت برای آن باید چاره ای بیندیشد.

علی رستمی ضمن انتقاد به سیاست های آموزشی در سال های گذشته، افزود: متاسفانه ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور بسیار فراتر از ظرفیت صنعت در ایران است.

وی در ادامه اظهار داشت: با افزایش بی رویه دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی، اشخاصی که استعدادهای لازم برای ادامه تحصیل را ندارند، به راحتی بدون هیچ آزمون ورودی در دانشگاه ها پذیرفته می شوند که این امر به شدت به رشد علمی کشور آسیب می زند.

این مسئول ادامه داد: این افراد به دلایل مختلفی همچون اشتغال به سایر امور و کمبود استعداد علمی قادر به تولید علم در قالب مقاله های معتبر نیستند. بنابراین مجبور به خرید پایان نامه ها و مقاله های علمی از دیگران هستند که این خود عامل ایجاد شغل های کاذب و غیرقانونی همچون پایان نامه فروشی است.

وی تصریح کرد: در گذشته تنها کسانی می توانستند به دانشگاه ها راه یابند که از لحاظ علمی این استحقاق را داشتند بنابراین کیقیت علمی کشور بیش از این بود و سایر افرادی که موفق به قبولی در دانشگاه های دولتی نبودند در سایر مشاغل فنی و حرفه ای مشغول به کار می شدند.

رستمی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی اشتغال کشور، گفت: مدرک گرا بودن سیستم اشتغال کشور سبب شده است تا افراد به جای یادگیری فنون حرفه ای وقت خود را چندین سال به عنوان سربار خانواده و مصرف کننده در بعضی دانشگاه های کم اعتبار آزاد و غیر انتفاعی تلف کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان خاطر نشان ساخت: متاسفانه علیرغم نزخ بالای بیکاری و کمبود فاحش ظرفیت صنعت در وضعیت فعلی کشور شاهد رشد قارچ گونه دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی هستیم که این خود یکی از مهمترین عوامل رکود اقتصادی در کشور است که دولت برای آن باید چاره ای بیندیشد.

ارسال نظرات