بخش فیروز شهرستان کوثر که ابتدایی ترین منطقه در جاده سرچم و دروازه طلایی پایتخت، زنجان و تبریز محسوب می شود با اینکه سرشار از ظرفیت و پتانسیل تاریخی، گردشگری و معدنی است اما همچنان از کمبود اعتبارات استانی و شهرستانی در تبعیض محض به سر می برد.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۸۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، استان اردبیل زیباست اما بالعکس اولش که بخش فیروز کوثر است هیچ هم زیبا نیست، هرصیادی برای گرفتن صیدش طعمه مناسب بکار میگیردولی... .

نمتیوان گفت کدام علت باعث شده این دروازه طلایی زنجان و تبریز به سرچم (اردبیل خلخال و میانه-گردنه حیران وگردنه اسالم وشمال” و پایتخت آبگرم ایران) یعنی بخش فیروز، بالاخص فیروزآباد از کمبود اعتبارات ضربه بخورد یا از بی مهری ها و تبعیض ها رنج ببرد؛ در حالی که این منطقه کوچک و کم جمعیت دارای چندين آثار باستانی و گردشگري متنوع کم نظیر است.

پل تاریخی فیروزآباد متعلق به جنگ جهانی دوم، کهنه قلعه متعلق به دوره پادشاهی اوزون حسن دوره صفویه، قلعه نظامی چهار برج دوره ساسانیان که بعلت ضعف شدید فرهنگی - محلی از یک طرف و از طرف دیگر پشتوانه ی ضعیف اجرائی قانونی میراث فرهنگی در مقابل دخل و تصرف اشخاص بومی که ناخواسته در دراز مدت و شرایط خاصی مجبور به اسکان درآن قلعه شده اند، خواسته و ناخواسته تخریب شده است.

مسجد جامع بازسازی شده فیروز و مناطقی زیبا و بکر چون دربند و حاشیه رودخانه ها در بخش فیروز و سد زیبای لیکوان فیروز و پوشش گیاهی متنوع کوهستانی و دشتی بیشتر موهبتهای الهی هستند که بی اهمیت دانستن آن ضربه سنگین به گردشگری استان و مجریان آن وارد کرده و خواهد کرد.

به جرات میتوان گفت اکثر کشورها چون ترکیه مالزی تایلند و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی درآمد سرشار گردشگریشان پشتوانه چرخه اقتصادی آنهاست؛ با آنکه برخی از داشتن منابع نفتی و معدنی هم به شدت محرومند.

ارسال نظرات