فرماندار شهرستان زنجان:

احداث تصفیه‌خانه زنجان جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است

احداث تصفیه‌خانه زنجان که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۸۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به اینکه احداث تصفیه‌خانه زنجان جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب در زنجان اختصاص یافته است.

مجید فرخی افزود: برای اجرای این طرح 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که به لحاظ اهمیت آن نباید متوقف شده و باید مشکلات آن حل شود.

وی همچنین به بحث فاضلاب شهری نیز اشاره و بر لزوم اتصال دستگاه‌های اجرایی استان به شبکه فاضلاب تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

فرماندار زنجان با تاکید بر استفاده از مشارکت‌های مردمی در اجرای شبکه فاضلاب در زنجان اضافه کرد: اتخاذ روش‌های تشویقی در حوزه هزینه‌کردها از سوی آب و فاضلاب موجب افزایش مشارکت مردم در این طرح می‌شود.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با اشاره به بحث اجرای طرح شبکه فاضلاب کوی صدرا افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات اختصاص داده شده برای اجرای فاضلاب از 80 میلیون تومان به 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

ناصر فغفوری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در راستای اجرایی کردن طرح پیوست سلامت اقدامات مربوط را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن این پیوست مصوب شده که همه طرح‌های بهره‌برداری معادن در کمیته فنی اکتشافات بررسی شده و پیوست محیط زیستی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان همچنین از راه‌اندازی اداره مستقلی در حوزه HSEE در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در زنجان خبر داد و خاطر نشان ساخت: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این اداره صورت گرفته است.

ارسال نظرات