وقوع حریق های متعدد در جنگل ها و مراتع استان بار دیگر لزوم توجه بیش از پیش از سوی مردم و مسئولان را به اهمیت این نعمت های خدادادی نمایان ساخت.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۰۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آّبخیزداری استان با اشاره به اینکه، روزهای پنجشنه و جمعه گذشته روزهای بسیار سختی برای منابع طبیعی استان بود، گفت: بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته بودند کارکنان منابع طبیعی استان در نقاط مختلف استان مشغول اطفاء حریق جنگل ها و مراتع شدند.

خلیل آقاجانلو افزود: اولین حریق در ساعت 14 روز پنجشنه در مراتع هزار رود شهرستان طارم گزارش شد.

وی اظهار داشت: وقوع حریق های متعدد در جنگل ها و مراتع استان بار دیگر لزوم توجه بیش از پیش از سوی مردم و مسئولان را به اهمیت این نعمت های خدادادی نمایان ساخت.

مدیر کل منابع طبیعی و آّبخیزداری استان تصریح کرد: کشیک های حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم در اسرع وقت به محل اعزام و پس از 3 ساعت پیاده روی با حضور در محل آتش سوزی با در خواست کمک شهرستان و مساعدت مدیر کل بحران استان و فرمانداری شهرستان طارم نیروهائی از هلال احمر و سپاه، نیروهای انتظامی و فرمانداری شهرستان و همچنین نیروهای کشیک اداره کل منابع طبیعی نیز به محل اعزام شدند تا زمینه برای اطفا حریق فراهم شود.

آقاجانلو ادامه داد: شیب بالای منطقه ، سنگلاخی بودن، با فرا رسیدن شب کار را بسیار سخت و دشوار کرده بود ،که در نهایت با تلاش مستمر نیروهای حاضر در عرصه در نهایت آتش سوزی در ساعت 12 روز جمعه اطفاء شد.

این مقام استانی خاطر نشان ساخت: در دو روز گذشته 3 فقره آتش سوزی در روستاهای لهنه، ذاکر و هزار رود نیز گزارش شد که با کمک نیروهای مردمی و یگان حفاظت اداره کل اطفاء حریق شد.

ارسال نظرات