خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: تدبر و آشنایی با آموزه‌های قرآنی راهکار مقابله با دسیسه‌های بیگانگان در جنگ نرم است.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۱۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: قرآن، یادگار ارزشمند پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده که بین مسلمانان به ودیعه گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) از پیامبر گرامی اسلام (ص) به یادگار به دست ما رسیده است و هیچ‌کدام به‌تنهایی انسان را به سرمنزل مقصود رهنمون نخواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که قرآن و اهل‌بیت (ع) در کنار هم باعث سعادت و هدایت بشر خواهند بود، افزود: نقش قرآن در زندگی اجتماعی و فردی انسان‌ها بی‌بدیل است.

مجیدی بیان کرد: اگر می‌خواهیم با آموزه‌های دینی و مکتب اسلام بیشتر آشنا شویم، باید به قرآن در باب قرائت و تدبر در آیات این کتاب الهی وارد شویم و آموزه‌های قرآن را در زندگی جاری و ساری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چه بتوانیم فضاهای قرآنی را در شهرها و جامعه اسلامی پررنگ کنیم، پای جوانان و خانواده‌ها را به محافل قرآنی باز کرده‌ایم، افزود: وقتی پای کسی به این محافل باز شود، کم‌کم در بحث تلاوت و تدبر قرآنی تلاش می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با بیان اینکه تدبر در قرآن و آشنایی با آموزه‌های قرآنی مقابله با تفکر بیگانگان و جنگ نرمی است که دشمن آغاز کرده، تصریح کرد: دشمن از این طریق به دنبال استحاله جامعه اسلامی از درون است.

مجیدی با تأکید بر اینکه اگر در زندگی کلام نور و رحمت را جاری و ساری کنیم، خودبه‌خود با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم مقابله کرده‌ایم، افزود: از کلام وحی به‌عنوان ابزاری قوی در این راستا باید بهره برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها