خبرهای داغ:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سمنان:

تأمین حوائج مادی دیگران از ویژگی‌های فرهنگ قرآنی است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان گفت: یکی از ویژگی‌های فرهنگ قرآنی، توجه به تأمین حوائج مادی دیگران است که امروز باید بدان توجه شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۲۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی خیری‌گنجی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در صورتی که همه افراد جامعه به خداوند متعال ایمان داشته باشند، مدینه فاضله‌ای که آرزوی تمام پیامبران و اولیای الهی است، تحقق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این آرزوی انسان است تا در چنین جامعه‌ای زندگی کند؛ برای دریافت اینکه چگونه فایده و ایمان به خداوند متعال در جامعه، تشکیل مدینه فاضله می‌دهد، باید مروری به ویژگی‌های مؤمنان در قرآن و روایات داشته باشیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان افزود: بعضی از ویژگی‌های مؤمنان که در قرآن ذکر شده، دارای فواید اجتماعی بسیار بالایی است که امروز باید بدان توجه شود.

خیری‌گنجی بیان کرد: انسان اگر باور قلبی داشته باشد که نخستین فایده اجتماعی تعالیم الهی در قرآن کریم، تأمین حوائج مادی دیگران است، برادران و خواهران خود را در جامعه رها نمی‌کند و تأمین حوائج مادی دیگران در آیه 71 سوره مبارکه توبه و آیه 3 سوره انفال به دقت مورد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز باید مطالعه کنیم که قرآن چه می‌فرماید؛ اگر انسان بتواند انفاق کند، به تکامل می‌رسد؛ حضرت فاطمه (س) غروب عروسی به منزل همسر می‌رود و سائله‌ای می‌آید سر راه حضرت می‌گیرد و عرض می‌کند زهرا جان، لباس نو به تن کردی، ببین من برهنه‌ام و لباس مندرس و پاره دارم؛ در همین حال حضرت زهرا (س) به زنان هاشمی می‌گوید که دور من را حصار کنید و لباس عروسی را به سائله می‌دهد و لباس قبلی خود را می‌پوشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان گفت: حضرت زهرا (س) وارد خانه مولا علی (ع) می‌شود و پیغمبر اکرم (ص) نگاه می‌کند که پیراهن عروسی تن حضرت نیست و می‌فرماید زهرا جان، لباس عروسی‌ات را چه کردی و بی‌بی دو عالم می‌فرمایند به سائله دادم.

خیری‌گنجی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های فرهنگ قرآنی توجه به تأمین حوائج مادی دیگران است، ادامه داد: پیغمبر گرامی اسلام (ص) به بانوی دو عالم می‌فرمایند لباس کهنه‌ات را چرا ندادی و حضرت پاسخ می‌دهند خودتان فرمودید از آنچه دوست دارید به دیگران انفاق کنید و این از تعالیم دینی ماست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار