مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خواستار اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در مدارس سمنان شد و گفت: امروز باید دانش آموزان جذب قرآن شوند.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۳۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، محمدرضا جهان در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: مربیان و معلمان قرآنی در سال تحصیلی جدید سعی کنند تا دانش‌آموزان بیشتر جذب قرآن شوند و آن‌ها را بیشتر با آموزه‌های قرآنی آشنا و علاقه‌مند کنند.

وی افزود: معلمان قرآن با بهره‌گیری از روش‌های تدریس متنوع و جذاب ازجمله آموزش تصویری دانش‌آموزان را تشویق به یادگیری آموزه‌های قرآنی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: دانش آموزان اگر جذب قرآن شوند، می‌توانند اثرات مثبت آن را به سایر اعضای خانواده خود نیز منتقل کنند.

جهان اضافه کرد: نقش معلمان قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی بی‌بدیل است و این نقش نباید نادیده گرفته شود.

وی همچنین خواستار اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در مدارس شد و گفت: این برنامه‌ها می‌تواند شامل اجرای نمایش‌های قرآنی، درست کردن روزنامه‌دیواری با موضوعات قرآنی، حفظ و ترتیل قرآن و... باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از مدیران مدارس درخواست کرد که معلمان قرآن را به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در مدارس تشویق کنند.

جهان تأکید کرد: اگر دانش‌آموزان در سال‌های ابتدایی دوران زندگی خود با معارف قرآنی عجین شوند، تا پایان دوران زندگی می‌توانند از اثرات مثبت آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به همت مسؤولان آموزش و پرورش و معلمان فرهنگ قرآنی بیش از پیش در مدارس رواج یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها