خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: پاکسازی محیط زیست از زباله در زمین های کشاورزی در قالب اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی یکروزه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۳۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

محمدرضا محمدخانی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در حاشیه اردوهای یک روزه جهادی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: یکی از برنامه های بسیج سازندگی، برگزاری اردوهای جهادی یکروزه با هدف غنی سازی اوقات فراغت و کمک به مردم و کاهش هزینه ها برای دولت و ارائه الگوهای موفق به جامعه می‌باشد.

وی افزود: در طی سه روز تعدادی از بسیجیان حوزه های مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام سجاد (ع) از شهرهای محمود آباد نمونه، اقبالیه،ناصر آباد، نظام آباد و سایر شهرها در قالب حلقه های صالحین،اقدام به پاکسازی محیط زیست و جمع آوری زباله ها در زمین های کشاورزی بنا به درخواست مردم، دهیار و مسئولین بومی آن منطقه انجام گردیده است.

محمد خانی یادآور شد: با اجرای این طرح کمکی عظیمی در داشتن هوای سالم و محیطی سرشار از پاکیزگی خواهیم داشت، انشاالله با این حرکت جهادی در جهت فرهنگ سازی برای مردم عزیزمان باشد و چگونگی حفظ و حراست از منابع و نعمت های خدادادی را برای فرزندان و آیندگان فراهم سازیم.

این مسئول اظهار کرد: مردم نیز با تفکیک کردن زباله ها از خانه خود، حذف شیرآبه زباله ها و همچنین با رعایت کردن سایر نکات محیط زیستی در این موضوع کمک بزرگی به محل زندگی و زمین های کشاورزی و آب و خاک و هوای پاک می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در ادامه به به نقش و اهمیت اردوهای جهادی اشاره کرد و اظهار کرد:  اردوهای جهادی بسیج سازندگی طرح ملی است که از نیرو و نشاط جوانان به منظور اجرایی نمودن اولویت غنی سازی اوقات فراغت در عرصه های سازندگی و محرومیت در سطح کشور اجرا می شود.

وی افزود: اردوهای جهادی بسیج سازندگی حس خود باوری و وظیفه شناسی را درجوانان  تقویت می‌کند و همچون سکویی است که موجب پیشرفت و ارتقای آموزش فرهنگی آنان شده، باعث غنی سازی اوقات فراغت و اشتغال زایی و زمینه را برای ورود افراد پر شور و نشاط در عرصه های مختلف سازندگی به ویژه در مناطق محروم فراهم  می سازد.

محمدخانی تأکید کرد: کار تربیتی خود نوعی جهاد است که در عر صه ای غیر فیزیکی نمود پیدا می کند با این حال با ورود حلقه های صالحین و اردوهای جهادی می توانند با روحیه کار و جهاد در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند.

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها