خبرهای داغ:
جزئیات حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین؛
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین هفته آینده ابلاغ می‌شود اما ثبت‌نام از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۸۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

بهمن شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: یکی از مؤثرترین برنامه‌هایی که می‌تواند فضای معنوی دانشگاه را تقویت کند بحث زیارت و به‌طور خاص زیارت عتبات عالیات در اربعین است و این سفر می‌تواند دانشجویان را با فرهنگ شهادت آشنا کند.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور 800 دانشجو در این سفر انجام شده است، گفت: هنوز دستورالعمل ثبت‌نام‌ ابلاغ نشده است. هفته آینده تاریخ و شرایط دقیق ثبت‌نام‌ها اعلام می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به صورت حضوری به ستاد اربعین در بسیج دانشجویی خوزستان یا به بسیج دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان تصریح کرد: امسال نیز مانند سال گذشته مشمولین نظام وظیفه بدون وثیقه و با ضمانت و تعهد کتبی می‌توانند از کشور خارج شوند؛ همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 100 نفر از ابتدای مهرماه به‌عنوان "سفیر اربعین" شروع به خدمت‌رسانی به زائران می‌کنند. سه موکب نیز در چذابه و خرمشهر برای این امر در نظر گرفته شده است.

شهریاری با بیان این‌که سفیران اربعین علاوه بر خدمتگزاری به زائران برنامه‌هایی برای وحدت جهان اسلام دارند، افزود: این افراد در بخش فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند؛ سفیران اربعین دانشجویانی هستند که به زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی توجیهی، کار خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور عراق برای سفیران اربعین مواکبی مشخص می‌شود و این افراد فعالیت‌هایی حول محور اتحاد مسلمان انجام می‌دهند؛ همچنین مشکلات و موانعی که برای زوار پیش می‌آیند را رفع می‌کنند.

شهریاری در خصوص هزینه‌های این سفر زیارتی، گفت: این هزینه شامل مبالغی است که برای ویزا و ... در نظر گرفته شده، اما هنوز شیوه‌نامه‌ی این سفر و مبلغ آن اعلام نشده است اما فکر می‌کنم حدود 50 تا 60 هزار تومان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها