خبرهای داغ:
کارشناس فرقه های نوظهور حوزه علمیه قم

افزایش رشد دینی و عقلی جامعه راه مقابله با جریان های انحرافی است

حجت الاسلام شهبازیان در هیئت عاشقان ولایت سپاه شاهرود گفت: برای مقابله با فرقه های نوظهور و انحرافات معنوی باید رشد دینی و عقلی مردم را افزایش دهیم تا این خطرات کمتر شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۹۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمد شهبازیان در گردهمایی هیئت عاشقان ولایت سپاه شاهرود که با حضور سرگروه و مربیان حلقه های صالحین و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت در کانون جوانان بسیج شاهرود با موضوع نقد و بررسی جریان های انحرافی مهدویت برگزار شد در سخنانی با اشاره به گرایش جوامع مختلف به معنویت و توجه به منجی اظهار کرد: مردم تشنه معارف هستند و در این عرصه عرفان های بدلی و کاذب نیز وجود دارد که متاسفانه استکبار جهانی تلاش دارد این فرقه ها و عرفان های بدلی را به جای معارف ناب واقعی به مردم قالب نماید و اکثر این فرقه ها در جهت اخاذی و سوء استفاده از افراد است.

وی افزود: برای مقابله با این موضوع باید رشد دینی و عقلی مردم را افزایش دهیم تا این خطرات کمتر شود.

شهبازیان با اشاره به ادعای احمدالحسنی به عنوان سیدیمانی و استنادهایی که در این موضوع است خاطر نشان کرد: این فرد که ادعای جانشینی امام عصر را دارد اصلاً سید نیست و اهل بصره است و ادعای او بر پایه خواب و استخاره و احادیث تقطیع شده است.

وی تصریح کرد: خواب سندیتی برای انجام کاری ندارد و نمی توان به آن برای انجام کاری استناد کرد و استخاره نیز در همین مقوله قرار می گیرد و در بحث احادیث نیز ما حدیث جعلی داریم و یا احادیثی که تقطیع و تحریف می شوند.

کارشناس فرقه های نوظهور حوزه علمیه قم بیان کرد: متاسفانه امروز احادیث را قبل و بعدش را حذف می کنند و یک حدیث بدون مفهوم را بیان و استناد می کنند که باید بسیار در این زمینه مراقب بود.

وی با بیان اینکه امروز ما شاهد هستیم بسیاری از فرقه های نوظهور در همکاری با جریان نفاق و داعش هستند گفت: متاسفانه منافقین و داعش با همکاری سازمان های اطلاعاتی و با توجه به خلاء معنویت در جامعه تلاش می کنند با ایجاد این فرقه ها پایگاه هایی مردمی را ایجاد کنند تا بتوانند استفاده لازم را از ساده لوحی افراد در توطئه های خود ببرند.

نوسینده کتاب ره افسانه (نقد و بررسي فرقه يماني بصري) عنوان کرد: دلیل دین خوای نمی تواند مصادق بر امری باشد چرا که شاید این خواب شیطانی باشد و نمی تواند دلیلی باشد که در خواب امام معصوم تنفیذی کرده باشد و باید در این امر دقت شود و مراقب توطئه های شوم دشمنان در این زمینه بود.

وی تاکید کرد: با توجه به تشنه بودن جوامع به معنویت و معارف ماورائی باید تلاش کرد تا بتوان معنویت خالص را به جامعه تزریق کرد و با توجه به سنت و احادیث و قرآن جامعه را به سمت سرچشمه حقیقی معنویت هدایت نمود.

نوسینده کتاب خواب پریشان افزود: باید همه ما تلاش کنیم با مطالعه جریان های انحرافی و توجه به ادله و برهان های متقن در مسیر رسوا نمودن این جریان ها و فرقه ها تلاش نماییم و وظیفه داریم در حلقه های صالحین این موضوعات را مطرح و دلایل رد آنها را به زبان ساده بیان نماییم تا از این راه جامعه پیرامونی را نسبت به این انحرافات و خرافات آشنا و حساس نماییم.

در ابتدای این گردهمایی حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود در سخنانی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در این گردهمایی با اشاره به اهمیت توجه به جریان های انحرافی و فرقه های نوظهور گفت: باید در حلقه های صالحین در این موضوعات نیز بحث شود و متربیان در این خصوص با این جریانات آشنا شوند.

گردهمایی هیئت عاشقان ولایت خواهران سپاه شاهرود نیز با حضور خواهران بسیجی با موضوع جریانات انحرافی مهدویت با حضور حجت الاسلام شهبازیان برگزار شد.

لازم به ذکراست است برنامه به همت نظام صالحین سپاه شاهرود،هیئت الشهدا و سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود برگزار گردید.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها