نشست خبری نمایش بازسازی واقعه غدیر خم با حضور سردار فضلی و سردار سلیمانی و جمعی از اصحاب رسانه ساعتی پیش در پاتوق خبر در خبرگزاری بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۱۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری نمایش بازسازی واقعه غدیر خم  با حضور سردار سلیمانی و جمعی از اصحاب رسانه ساعتی پیش در پاتوق خبر در خبرگزاری بسیج برگزار شد.
 

حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در نشست خبری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم گفت: باید واقعه غدیرخم را با زبان هنر و مفاهیم علمی درسطح جهان ترویج دهیم.

وی ادامه داد: واقعه غدیرخم فقط متعلق به شیعیان نیست و اهل سنت هم از ویژه برنامه های غدیرخم استقبال خوبی دارند.

سردار سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم نیز در نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیرخم گفت: نخستین بار سال 89 به دلیل تقارن روزعیدغدیرخم با آغاز هفته بسیج، به پیشنهاد سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نمایش بازسازی واقعه غدیرخم با در قم برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی بازسازی واقعه غدیر سال گذشته، طی ماه‌های اخیر انجام شده است، اضافه کرد: تلاش ما ترویج فرهنگ غدیرخم در میان نسل های امروزی است.
 
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم، استفاده از مشارکت‌های مردمی برای تامین هزینه‌ها را یکی از ویژگی‌های بازسازی واقعه غدیر دانست و افزود: مراجع تقلید به گسترش این برنامه در برون از مرزها تاکید ویژه داشتند به همین علت این موضوع درحال پیگیری است.
 
سردار سلیمانی در این نشست گفت: بیش از یک میلیون نفر امسال از این نمایش بازدید خواهند کرد و 24 هزار بازیگر و هنرور مردم را با اتفاقات صدر اسلام آشنا می کنند.
 
وی افزود: مشارکت مردمی از ویژگی های اصلی این کار است و بسترسازی شده تا این نمایش در دو نقطه از خارج کشور مثل سوریه و شهر نجف در عراق با برنامه ریزی لازم توسط موسسات مردم نهاد و همزمان با 167 نقطه که واقعه غدیر به صورت میدانی در آنها اجرا می شود  برگزار شود.
 
 سردار سلیمانی تصریح کرد: مردم و موسسات مردم نهاد از کشورهایی مانند افغانستان، عربستان، آمریکا و انگلستان نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در آنجا نیز بسترزسازی شود و این نمایش اجرا شود.
 
 وی گفت: مشارکت همه مردم به ویژه اهل تسنن از استان های کردستان و گلستان و گیلان و سیستان و بلوچستان مثال زدنی است و با استقبال گرم مواجه شده ایم، مردمی بودن از ویژگی های این کار است و ابزارآلات و احشام که در روز تاسوعا و عاشورا مورد استفاده قرار می گیرند برای این نمایش نیز به کار گرفته می شوند و به این بازسازی شکوه خاصی خواهند داد.
 
  سردار سلیمانی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم این نمایش به همه کشورها تسری پیدا کند و با این نگاه که خود مردم متولی شوند و ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم مدیریت شود.
 
وی گفت: کار محتوایی به وسیله سایتی تحت عنوان "الیوم" انجام می شود و اطلاع رسانی از ین طریق صورت می گیرد مراجع تقلید و علما حمایت قاطبه و قوی از این کار داشتند.
 
  سردار سلیمانی اظهار داشت: این کار با استقبال نوجوانان و جوانان روبرو شده و بنیاد بین المللی غدیر و نهاد نمایندگی رهبر یدر خارج از کشور کوشش فراوانی در این زمینه داشته اند.
 
 وی عنوان کرد: مستندی تحت عنوان " نبأ عظیم" در دهه امامت و ولایت از شبکه های 1 و 4 پخش خواهد شد غدیر سمبل امامت و ولایت است و کوثری است که فنا بر نیم دارد و چشمه ای است که تا پایان می جوشد از رسانه می خواهیم این نمایش را انعکاس دهند و اجر همه با مولای متقیانم امام علی (ع) خواهد بود.
 
 
ارسال نظرات