حجت الاسلام و المسلمین امینی در جمع بسیجیان اصناف و بازاریان گفت: گرامیداشت مناسبت های دینی و ملی به همت اصناف و بازاریان در جامعه خود نوعی ترویج معروفات است
کد خبر: ۸۷۴۶۶۶۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در گردهمایی فرماندهان پایگاه ها و سرگروه های صالحین بسیج اصناف و مسئولین اتاق اصناف و روئسای اتحادیه های اصناف شاهرود در امامزاده محمد سرواین قطری در سخنانی با تبریک دهه ولایت و امامت با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی یکی از ارکان مهم محسوب می شود.

وی افزود: تاکید بر امر به معروف در جامعه اسلامی بدان جهت است که ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه را می سازد و این راهنمایی و ارشاد جامعه در قالب معروف و منکر سبب می شود دوام و بقاء اسلام و قوانین آن در جامعه قوت یابد.

امینی با بیان اینکه شما اصناف و بازاریان در امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی را ایفا می کنید گفت: حضور مستمر و چهره به چهره شما در بطن جامعه و اقشار و سنین مختلف و اثرگذاری شما در جامعه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ظرفیت بزرگ استفاده شود.

وی تصریح کرد: شناخت ارکان امر به معروف و نهی از منکر و پیاده کردن آن در جامعه بسیار مهم است و باید آن را فرا گرفت و شما عزیزان اصناف و بازاری در خرید و فروش خود نیز باید نوعی امر به معروف و نهی از منکر در رزق حلال و خرید و فروش جنس را به نمایش بگذارید.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر ترویج شعائر اسلامی در جامعه عنوان کرد: گرامیداشت مناسبت های دینی و ملی به همت اصناف و بازاریان در جامعه خود نوعی ترویج معروفات است و اینکه جامعه بداند که امروز ولادت است یا شهادت و یا یک روز بزرگ ملی خود در تعظیم شعائر اسلامی و ملی نقش مهمی دارد.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با تاکید بر جنگ نرم دشمن و نفوذ فرهنگی بیان کرد: دشمنان ما در بحث نفوذ فرهنگی و تهاجم نرم خود با ساختار تاثیرگذار نرم و جهت دار و ادامه دار پیش می روند و با محبت و عشق وارد می شوند و افراد را جذب می کنند کاری که در امر به معروف و نهی از منکر باید استفاده شود.

وی تاکید کرد: دشمن با شناخت جامعه اسلامی و عقاید و آداب و رسوم مردم از راه فرهنگ وارد شده و با استفاده از اعتقادات ما تلاش دارد اثرگذاری خود را داشته باشد و با کار کردن بر اصول و فروع دین آنچه خود می خواهد را با زبان نرم و محبت به جامعه القا نماید.

امینی با تاکید بر حفظ هوشیاری و مراقبت از توطئه های دشمنان اظهار کرد: باید با دقت و توجه به احکام و اعتقادات دینی و با محبت و عشق و علاقه در مسیر ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات در جامعه تلاش کنیم و دشمنان را در نقشه های شوم خود ناکام گذاریم.

وی با اشاره به عید غدیرخم نیز گفت: عید غدیر خم،عید ولایت و امامت است و باید این عید بزرگ گرامی د اشته شود و توجه ویژه ای به این عید بزرگ از طرف همه اقشار مردم صورت گیرد چرا که ولایت و امامت ادامه دهنده راه انبیاست که متاسفانه جریان نفاق و کفر با مقابله با آن امروز اسلام را به مسیری دیگری هدایت کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها