سرهنگ پاسدار دامغانی گفت: نمایش بزرگ بازخوانی واقعه غدیرخم سه شنبه در جوار حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

حمید دامغانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با گرامیداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم با اشاره به بازخوانی واقعه غدیر در شاهرود اظهار کرد: نمایش بزرگ بازخوانی واقعه غدیر در شاهرود سه شنبه 30 شهریورماه ساعت 16:30 عصر در جوار حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود برگزار می شود.

وی افزود: این نمایش بزرگ با همکاری بسیج هنرمندان شاهرود اجرا خواهد شد و از عموم مردم دعوت می شود در بازخوانی واقعه غدیر حضور داشته باشند.

دامغانی با اشاره به واقعه غدیر خم و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر و امیرالمومنین بیان کرد: واقعه غدیر یک واقعه بزرگ در تاریخ بشریت و جهان اسلام است و خدا با این اتفاق دین اسلام را کامل کرد و کاملترین دین را به مردم دنیا ارائه نمود.

وی تصریح کرد: البته از همان واقعه غدیر پای نفاق باز شد و مخالفان ولایت و امامت فعالیت خود را آغاز نمودند و سبب شدند که حضرت زهرا بین در و دیوار قرار بگیرد و امام علی در محراب عبادت شهید شود و امام حسین در عاشورا به مسلخ خون برود.

فرمانده سپاه شاهرود با تاکید بر اهمیت واقعه غدیر و بازخوانی این اتفاق مهم گفت: تمام دشمنی های جریان نفاق و کفر با اسلام ریشه در غدیر دارد و آنها که ولایت و امامت را برنمی تافتند سبب شدند تا اتفاقات بعد از غدیر رخ دهد و امروز نیز تمام این اتفاقات در جهان اسلام و گروه های تکفیری و سلفی و وهابی ریشه در نفاق غدیر دارند.

دامغانی با بیان اینکه وظیفه تک تک ماست که به عنوان یک انسان مومن مسلمان شیعه به ترویج فرهنگ اسلام ناب بپردازیم عنوان کرد: ما باید امام شناس و دین شناس و غدیر شناس باشیم و بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ترویج و تبیین نماییم و مبلغ اسلام ناب در جهان اسلام باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها