خبرهای داغ:

برترینهای همایش شعر گویشی هُمدُرُنگ در باغملک معرفی شدند

به مناسبت فر رسیدن عید غدیر اختتامیه هشتمین همایش شعر گویشی هُمدُرُنگ ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه در تالار فردوسی باغملک برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۰۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اهداف همایش همدرنگ در ادوار گذشته در حال نتیجه دادن و ثمر دهی است بطوری شعر گویشی شناسنامه ای برای این شهرستان شده و شاعران جوان و نوجوانی شروع به فعالیت در بحث شعر گویشی آیینی نموده اند که جای تقدیر دارد .

پیرو انتشار فراخوان همایش شعر گویشی هُمدُرُنگ در سطح استانهای زاگرس نشین، ۴۲۳ اثر به این جشنواره رسید که پس از داوری ۱۲ اثر انتخاب شدند. از میان این ۱۲ اثر، ۸ اثر برگزیده شناخته شدند و ۴ اثر مورد تقدیر قرار میگیرند.
علی مرادی و علی بهرام داوری این جشنواره شعر را بر عهده داشتند. 
براساس این گزارش مریم موسوی از اهواز، وحید کیانیان از چهارمحال و بختیاری، ندا صفری از شهرکرد، غفار گراوند از باغملک، مهرداد ناصری از اهواز، سبزعلی قاسمی از اهواز، علی پارسه از شوشتر و فرزاد ظفریان از چهارمحال و بختیاری برگزیدگان این جشنواره شعر هستند
.
همچنین محمد حمیدی، اسماعیل ملک زنگنه، معصومه صیدالی و بهمن فرهادوند در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.
یادآور می شود؛ جشنواره شعر هُمدُرُنگ  شامل دو بخش ويژه و آزاد است. موضوعات بخش ويژه شامل اشعار آئيني (وحدت ، سجايا و فضايل اخلاقي پيامبر اكرم (ص)، مهدویت، انتظار و انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی) و آداب ، رسوم ، سنن، فرهنگ و ارزش هاي زندگي ايلي است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار