استاندار زنجان از شیرخوارگاه شهید ثمین تاب زنجان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۲۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بازديد از شيرخوارگاه ثمين تاب زنجان با بيان اينكه دستگاههاي اجرايي بر اساس هويت و كاركرد ويژه اي كه دارند خدمات خاصي را ارائه مي دهند گفت: اما ارزش و ماهيت كاري سارمان بهزيستي از ساير دستگاهها حساس و خطير تر مي باشد . وي افزود نگهداري و سرپرستي كودكاني كه حاصل برخي ناهنجاريهاي اجتماعي در اين مراكز هستند . كاري سخت ،حساس و ارزشمند است .

درويش اميري خطاب به كاركنان و مددكاران اين شيرخوارگاه بر ارزشمداري و الهي بودن كارشان تاكيد و افزود: ارزش فعاليت شما با عنايت به خدماتي كه انجام ميدهيد قابل تحسين و تقدير مي باشد. زيرا كودكاني كه از محبت پدر ومادر محروم هستند نيازمند محبت افزون تري مي باشند .

وی اظهار داشت: فعاليت و كار در اين مراكز داراي رنگ و بوي الهي است مبادا با اقدامي دل اين كودكان آزرده شود .

همچنین مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل بهزیستی، گفت: هم اکنون پنج مرکز نگهداری و یک شیرخوارگاه در زنجان به منظور نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فعال است.

محمدی قیداری افزود: مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست در سطح شهر برای حفظ هویت این کودکان بدون تابلو هستند و در هر یک از آن ها تعداد 10 تا 15 کودک اقامت دارند.

وی اظهار داشت: مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می شوند.

محمدی قیداری با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 20 هزار معلول در این استان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار و 800 نفر از معلولان در استان مستمری ماهانه از بهزیستی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان ساخت: از آنجا که پیامد بروز آسیب های اجتماعی، هزینه های اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را متوجه جامعه می کند، در سال جاری راهبرد عمده و اصلی سازمان بهزیستی بر کاهش بروز این آسیب ها متمرکز شده است.

ارسال نظرات