پیش بینی می شود امسال در شهرستان سلطانیه بیش از 640 تن گلابی برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۴۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: در شهرستان سلطانیه 32 هکتار باغ گلابی بارور وجود دارد که پیش بینی می شود امسال از این میزان سطح بیش از 640 تن گلابی برداشت شود.

مرتضی مصری ارقام مورد کشت گلابی در شهرستان سلطانیه را بیروتی، شاه میوه و محلی بیان کرد و افزود: تعداد بهره برداران گلابی در این شهرستان به 53 نفر می رسد.

وی با اشاره به درآمدزایی محصول گلابی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جاری از محل فروش محصول گلابی بیش از 3 میلیارد و 840 میلیون تومان عاید باغداران شهرستان سلطانیه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه همچنین به را از دیگر محصولات باغی این شهرستان برشمرد و اعلام کرد: در این منطقه 4 هکتار باغ به بارور وجود دارد که پیش بینی می شود امسال از این سطح بیش از 80 تن به برداشت و روانه بازار شود.

مصری اصفهانی و محلی را از ارقام محصول به در شهرستان سلطانیه برشمرد و گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته امسال400 میلیون تومان از محل فروش به عاید 40 نفر بهره بردار این محصول می شود.

وی زمان عرضه به تولیدی شهرستان سلطانیه را اواسط شهریور ماه تا ا اواسط مهر اعلام کرد و متذکر شد: برداشت محصول گلابی نیز در این شهرستان از اواسط مرداد ماه آغاز شده تا اواسط مهر ماه ادامه می یابد.

ارسال نظرات