صدودومین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه/۴
سخنگوی قوه قضاییه تعیین تکلیف وضعیت ۱۰ هزار نفر از شاکیان پرونده نگین غرب خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۶۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه یکصد و دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده نگین غرب و برخی شکات مدعی شدند دادگاه اجازه حضور وکیل شاکیان را نمی‌دهد، اظهار کرد: این موضوع قبلاً نیز یک مرتبه مطرح شده بود و باید بگویم چنین چیزی نیست که وکلای شکات را راه ندهند. این پرونده 10 الی 15 هزار شاکی دارد و باید دید آیا هر 15 هزار نفر یک وکیل گرفتند یا هر چند هزار نفر برای خود یک نماینده انتخاب کردند و اگر موردی سراغ دارید که دادگاه اجازه حضور وکیل را نداده به ما اعلام کنید تا بررسی شود.

وی ادامه داد: این پرونده، یک پرونده بسیار سنگین است که دستگاه قضایی مکلف شد مردم در آن ضرر نکنند یا کمتر ضرر کنند. در این پرونده دادگاه بدوی حکم صادر کرد و دادگاه تجدید نظر خیلی راحت می‌توانست، حکم صادره را رد یا تأیید کند اما قرار شد تحت نظر دادگاه تجدید نظر اقدامات لازم صورت گیرد تا حتی الامکان کسانی که خانه خریداری کرده بودند متضرر نشوند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه این پرونده چیزی حدود 15 هزار شاکی دارد که از این تعداد تاکنون حدود 10 هزار نفر تعیین تکلیف شدند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات این پرونده آن است که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نقدینگی نیاز است و نقدینگی لازم وجود ندارد و برخی بانک‌ها نیز حاضر نیستند به متهمان پرونده که در زندان به سر می‌برند تسهیلات بدهند چون اعتماد ندارند و باید یک شریک پیدا شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده تعرض به سفارت عربستان اظهار کرد: این پرونده دو نوع متهم داشت که رسیدگی به اتهامات تعدادی از آنها در صلاحیت دادگاه‌های عمومی و تعدادی نیز در صلاحیت دادگاه ویژه روحانیت بود.

معاون اول قوه قضاییه توضیح داد: دادگاه ویژه روحانیت در مرحله دادسرایی، براساس آیین نامه خودشان در ارتباط به متهمان این بخش غیر از 4 نفر به دادسرای تهران اجازه داد که تحقیقات را انجام دهند اما روند رسیدگی را خودشان تکمیل کنند.

به گزارش تسنیم،محسنی اژه ای گفت: در ارتباط با آن بخش از متهمان که در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های عمومی بود، رسیدگی پایان یافته و منتظرند تا رسیدگی‌های دادگاه روحانیت نیز پایان یابد و احکام به صورت یکجا صادر شود که البته هنوز کار دادگاه ویژه روحانیت انجام نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره احضار احمد منتظری به دادسرای ویژه روحانیت گفت: این فرد از طریق دادسرای ویژه روحانیت تحت تعقیب قرار گرفته و احضار شده است اما از جزئیات آن خبر ندارم.
ارسال نظرات