یک جامعه‌شناس در گفتگو با «بسیج»:

افسردگی یکی از معضلات بیکاری قشر تحصیل کرده جامعه است

طهماسبی گفت: جوانان باوجود مهارت و تخصص کافی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و این مهم باعث ایجاد افسردگی و سرخوردگی در قشر تحصیل کرده جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۸۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

دکتر احمد طهماسبی جامعه‌شناس و روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نرخ بالای بیکاری جوانان در کشور و ایجاد فساد در جامعه گفت: مهم‌ترین معضل فعلی کشور در بخش اشتغال و بازار کار؛ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که معمولاً پس از فراغت از تحصیل و گرفتن مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید باوجود مهارت و تخصص کافی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و این مهم باعث ایجاد افسردگی و سرخوردگی در قشر تحصیل کرده جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه در شرایط فعلی، مسائل مربوط به بیکاری تقریباً در تمامی رشته‌های دانشگاهی اعم از مهندسی،پزشکی، علوم انسانی نیز وجود دارد، افزود: بیست سال پیش که خانواده‌ها فرزندان خود را تشویق و حمایت می‌کردند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که در دو دهه آینده، فرزندانشان با داشتن مدرک دانشگاهی، تخصص و مهارت معضل کار و اشتغال را داشته باشند.

این جامعه‌شناس بابیان اینکه بی‌شک حل معضل بیکاری، مستلزم برنامه‌ریزی علمی و دقیق و مشارکت متعهدانه تمامی مراجع تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تا اشتغال دغدغه مسئولین و مطالبه عمومی همه جامعه نشود، نمی‌توان معضل بیکاری را مهار کرد و از بین برد. جامعه باید بپذیرد که با مصرف کالای داخلی به اشتغال جوانان خود کمک کرده و مسئولین باید با برنامه‌ریزی درست و هدفمند راه توسعه داخلی را هموار و در کشور شغل ایجاد نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار