دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به مشارکتِ مردمی و جمع آوریِ نذورات خیّران در شهرستان رشت برای پذیرایی ازحداقل 30 الی 40 هزار نفر در شب و روز عیدغدیر خم توسط تعدادی از مجموعه های مردمی، هیئات مذهبی و برخی از مساجد سطح شهر گفت: تبرک و توسل به اهل بیت(ع) یکی از راههای مبارزه با وهابیت است.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۹۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در نشست خبری با بیان اینکه یکی از اعمال شادی آفرین در سبک اسلامی که برای آن اجر زیادی ذکر شده است، اطعام در روز عید غدیر خم است، اظهارکرد: عید غدیریکی ازمناسبت های بزرگ اجتماعی و دینی است که نقش بسیار مؤثری در فرآیند سعادت بشریت دارد.

وی شرط عدم رویاروییِ بشر امروز با ظلم، بی عدالتی، جنگ، فقر وفساد را زنده و پویا ماندنِ پیام غدیر به عنوانِ مهمترین پیام رسالت تمامی انبیاء الهی دانست و اعلام کرد: اگر روز عیدغدیر را از آغاز اعلام پیامبراعظم در جامعه مسلمین بزرگ می داشتند  مصائب عظیمی همچون عاشورا اتفاق نمی افتاد.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان پیام غدیر را کامل شدن اصل دین و اتمام تمامیِ نعمت های الهی عنوان کرد و افزود: اگر بشر از همه نعمت های مادی و معنوی برخوردار شود امّا نعمت ولایت و امامت انسان کامل را نتواند درک کند تمامی این نعمت ها به نقمت تبدیل می شود و فرصتِ سرمایه داریِ بشر به تهدید سرمایه سوزی و خسران تبدیل می شود.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه اهل سنت واقعی پیامبر، اگر بخواهند سنت پیامبر را احیاء کنند باید سنت ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب را همانند ایشان، هر ساله به بهانه عیدغدیر تبلیغ کنند، گفت: شیعه حقیقی کسی است که عید غدیر برای او روز نو و نوروز واقعی است و همان طور که در متون دینی و روایی ما وارد شده است باید برای تعظیم شعائر الهی که یکی از بزرگترین این شعائر عید غدیر است، اهتمام  ورزیم ومانند عید نوروز زندگی مان تحت الشعاع آن قرار گیرد.

وی به احادیثی ازامام صادق و امام رضا(ع) در موردِ اطعامِ در روز عید غدیر اشاره کرد وافزود: اما رضا(ع) فرمودند «هرکه یک فرد مؤمن را در روزغدیر خم اطعام نماید، مثل این است که تمامی انبیاء و مرسلین را اطعام نموده است».

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان به تاکیدات بزرگان دینی درمورد اطعام روزعید غدیر اشاره کرد و گفت: ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر خم به برگزاری برنامه ای تحت عنوان "مائده ولایت" جهت شورآفرینی هایِ اسلامی و ایرانی به پذیرایی عمومی ارادتمندان به اهل بیت عصمت(ع) در روز عیدغدیر می پردازد.

حجت الاسلام مهدوی ازمشارکت مردمی و جمع آوری نذورات خیّران مؤمن در شهرستان رشت برای پذیرایی ازحداقل 30 الی 40 هزار نفر در شب و روز عیدغدیر خم  خبرداد وتصریح کرد: این اطعام توسط تعدادی از مجموعه های مردمی، هیئات مذهبی و برخی از مساجد سطح شهر برای بزرگداشت روز عیدغدیر و بهره مندی عموم مردم از آثار وضعی غذای نذری و تبرکی انجام می شود.

وی هدف ازبرگزاریِ برنامه مائده ولایت را ارائه جشن و شورآفرینی به سبک دینی، مبارزه با هجمه وهابیت با احیاء و اشاعه توزیع غذای تبرکی و نذری، احیاء نهضت وقف و نذری برای تنظیم شعائر دینی وبهره مندی عموم مردم از آثار وضعی غذای تبرکی برشمرد و خاطرنشان کرد: وهابیت با هجمه های شبهه افکن اصل تبرک و توسل به اهل بیت(ع) را زیر سوال می برد، بنابراین شیعیان باید با اصرار برتبرک و توسل بیشتربه اهل بیت(ع)، با وهابیت مبارزه کنند.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با ابراز امیدواری از حضور پرشورمردم در همه محلات و روستاها جهتِ برپایی جشن عید غدیر، مانند حضور درعزای حسینی افزود: درمیدان شهرداری رشت ومحلات سطح شهر چند هیئت مذهبی به توزیع غذای نذری می پردازند وبا پیگیری و همراهیِ مؤمنان، در سال جاری برخی از شهرستان های استان نیز به این حرکت مردمی پیوسته اند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه اگراین مناسبت ها به صورتِ پرشور ومردمی برگزار شود، بیمه ای برای جامعه وبه ویژه جوانان ما نسبت به هجمه ها و شبیخون فرهنگی دشمنان است، گفت: اگر غدیر خم را جدی بگیریم، ظهور امام زمان(عج) زودتر محقق می شود، زیرا ظهور ایشان منوط به درک پیام غدیرخم است.

وی با تاکید براینکه اگر مردم جامعه غدیر خم را بزرگ بدارند، نشانه ای برای پذیرش ولایت ولی عصر(عج) است، بیان کرد: آن چنان که اربعین حسینی در سالهای  اخیر باشکوه جهانی برگزار می شود امید است، غدیرخم نیز در سطح جهانی بزرگ داشته شود و البته ارادت به امیرالمؤمنین، فقط مختص جامعه شیعیان نیست.

ارسال نظرات