رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک واقعه علمی و حماسه بزرگ در کشور محسوب می شود چرا که مبنای برنامه ریزی قرار خواهد گرفت و اثرات فراوانی در حل مشکلات و معضلات خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۱۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، سعید طاهری در در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن فجر سازمان بودجه و برنامه ریزی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به آغاز سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه 95 اظهار داشت: آمار و سرشماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می توان گفت تصمیم گیری و تصمیم سازی پایه آن اطلاعات و آمار است آن هم آماری که صحیح باشد.

وی با اشاره بر تصمیم گیری هایی که بر اساس آمارگیری ها برای کشور انجام می شود، افزود:رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت سرشماری فرموده اند آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور است و همه مردم باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با تأکید بر محرمانه بودن اطلاعاتی که توسط مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می شود، گفت: سرشماری و آمارگیری قدمتی شش هزار ساله دارد و در کشورهای مختلف دنیا انجام و در کشور ما ایران نیز از سال 35 هر 10 سال یکبار انجام شده است که هشتمین سرشماری در سال 95 رقم خواهد خورد.

طاهری خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک واقعه علمی و حماسه بزرگ در کشور محسوب می شود چرا که مبنای برنامه ریزی قرار خواهد گرفت و اثرات فراوانی در حل مشکلات و معضلات خواهد داشت.

وی اظهار داشت: انتظار بر این است با توجه به پوشش اینترنتی مناسبی که در استان سمنان وجود دارد مشارکتی 60 درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شاهد باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان به دیدار کارکنان این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی با دعوت آحاد مردم استان در سرشماری سال 95 که در روزهای آتی آغاز خواهد شد، فرمودند سرشماری یک تکلیف و وظیفه است و عمل به این وظیفه واجب است؛ بنابراین به لحاظ شرعی همگان وظیفه داریم در این امر مهم مشارکت داشته باشیم.

طاهری خاطرنشان کرد: زنگ سرشماری روز شنبه سوم مهر ماه ساعت 10 صبح با حضور معاون مرکز آمار ایران در سالن هلال احمر سمنان به صدا در خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها