مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: زنده نگه داشتن ارزش ها، جامعه نشاط معنوی و انقلابی خود را حفظ خواهد کرد و آسیب ها از جامعه رخت بر می بنند و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب جرأت تجاوز به کشور را نخواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۳۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی در جمع خبرنگاران در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس از انقلاب و اسلام همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سنگرهای ما برای دفاع از انقلاب با گذشته متفاوت شده است و امروز لازم است که ارزشهای بزرگی که در سایه آن توانستیم جنگ هشت ساله را با دستان خالی به پیروزی برسانیم به جوانان غیور و نسل های بعدی انتقال دهیم تا بتوانند از این گنج بزرگ استفاده و انقلاب را از گزند آفات و فتنه ها مصون بدارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه رزمندگان با توکل بر خدا، وحدت و انسجام توانستند روزهای سخت دفاع مقدس را به روزهای شیرینی در تاریخ ملت و انقلاب تبدیل کنند، بیان داشت: استان سمنان در دفاع مقدس نقش برجسته و عظیمی داشته است و که شاهد آن ایثارگری ها حضور 40 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس است که از این حیث استان ما جزء استان های برتر کشور است.

سلامی با تأکید بر اینکه این ملت در صحنه های مختلف انقلاب در دفاع از اسلام و قرآن و انقلاب سراز پا نشناختند و در صحنه های جهاد مردانه حضور یافتند، گفت: اعتقاد ما بر این است که با زنده نگه داشتن ارزش ها، جامعه نشاط معنوی و انقلابی خود را حفظ خواهد کرد و آسیب ها از جامعه رخت بر می بنند و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب جرأت تجاوز به کشور را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس رسما از امروز 28 شهریورماه با دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان سمنان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: 31 شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان در دو شهرستان سمنان و شاهرود رژه برگزار خواهد شد و بر اساس اطلاعات حاصله مقرر شده است بیش از دو هزار برنامه در اقصی نقاط استان در هفته دفاع مقدس برگزار شود که از این تعداد با توجه به ستادهای تشکیل شده 200 برنامه در سطح دانشگاه ها و هزار برنامه در سطح آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.

سلامی با اشاره به برگزاری همایشی در همه شهرستان های استان ویژه اصناف و بازاریان در هفته دفاع مقدس گفت: زنگ مهر و مقاومت در هزار مدرسه استان همزمان با روز بازگشایی مدارس، حضور راویان دفاع مقدس در مراکز مختلف استان جهت بازگویی خاطرات دفاع مقدس، همایش استانی رزمندگان دفاع مقدس با حضور امیراسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش زنان ایثارگر در گلزار شهدای سمنان، رونمایی از کتب دفاع مقدس، برگزاری شب شعر،کارگاه های آموزشی، مسابقات کتابخوانی و خاطره نویسی و یادواره های شهدای مدافع حرم و سرکشی از خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران استان برخی از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در سطح استان است.

وی اذعان داشت: رزمندگان استان سمنان در 55 عملیات در دفاع مقدس حضور داشته اند؛ بنابراین ضروری است و وظیفه داریم که تاریخ جنگ رزمندگان استانمان را تبیین و به نسل های آینده انتقال دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به جمع آوری 220 هزار اثر از آثار دفاع مقدس گفت: در 10 ماه گذشته بیش از 70 توافقنامه همکاری با نهادهای مختلف به امضا رسیده است و در صدد هستیم 20 عنوان کتاب را تا پایان سال جاری تدوین و چاپ کنیم.

سلامی، انعکاس اخبار دفاع مقدس را نشر و ترویج ارزشها و ترویج ارزشها را احیای معروفات در جامعه برشمرد و گفت: انعکاس اخبار دفاع مقدس یک خبر عادی نیست بلکه یک نیاز فرهنگی در جامعه محسوب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها