رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: معیشت مردم به ویژه روستائیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که این مشکلات در سایه حرکت‌های هدفمند خانه ملت و دولت اقدامات مرتفع می‌گردد.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۵۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمحمد حسینی ساعاتی پیش در شورای اداری استان مرکزی که با حضور قائم مقام وزیر کشور در اراک برگزار شد با اشاره به شرایط اقتصادی موجود گفت: امیدواریم که هیئت دولت در سفر به استان با دست پر حضور پیدا کنند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره نمایندگان مجلس در سطح استان به یک هم افزایی و انسجام دست پیدا کرده‌اند و سعی شده در کنار یکدیگر با همدلی و همراهی در راستای اهداف نظام گام برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: در همه زمینه‌ها حرکات رو به جلو را شاهدیم، امروز با همه صحبت‌ها همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند و تاکید دارند جای تلاش بیشتری است؛ در بحث معیشت مردم به ویژه روستائیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

حسینی ادامه داد: در سرکشی از روستاها با توجه به شرایط حاکم بر استان که شاهدیم صنایع تخصصی ما در وضعیت نامطلوب به سر می برند و جوانان تحصیل کرده و هوشمند و توانمند استان با مشکل بیکاری دست به گریبانگیر هستند، اگرچه که به نوعی حرکت رو به جلو را شاهدیم ولی باید این مشکلات در سایه حرکت‌های هدفمند خانه ملت و دولت اقدامات مرتفع گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: امروز شرایط دامپروران استان مساعد نیست چراکه متاسفانه دامداران استان از شیوع تب برفکی خسارات بسیاری دیدند و در این شرایط که مسئولیت توزیع اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم و ماده 12 قانون بحران را داریم از مسئولین کشور درخواست همراهی استان را داریم.

وی افزود: صنعت دامپروری در استان مرکزی با خسارت‌ها و چالش‌های متعددی همراه است و انتظار می‌رود که وزارت کشور در تخصیص اعتبارات بحران نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد چراکه تسهیلات بانکی که برای این قشر زحمت کش در نظر گرفته شده معوق مانده است.

دامپروران هم سرمایه خود را از دست داده‌اند هم از سوی دیگر بدهی‌های بانکی آنان را با چالش جدی مواجه کرده است؛ در اصلاحیه بودجه اتفاقی افتاد که در طول عمر انقلاب اسلامی کم نظیر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات