مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

کوچ پاییزه عشایر شاهسون اوایل مهر ماه آغاز می شود

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در خصوص زمان کوچ پاییزه عشایر به قشلاق ها گفت: کوچ پاییزه عشایر شاهسون اوایل مهر ماه آغاز می شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۲۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، قادر هنرمند در جلسه بررسی وضعیت آب آشامیدنی عشایر در اردبیل اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده برای تامین آب شرب عشایر اقدامات اساسی انجام شده است که امیدواریم با تکمیل این پروژه‌ها تمامی این قشر زحمتکش از آب بهره‌مند شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق مختلف استان اردبیل برای تامین آب شرب سالم برای عشایر 8 تانکر سیار آب‌رسانی تعبیه شده است که از این طریق مردم مناطق محروم و عشایر می‌توانند از آب آشامیدنی سالم و قابل شرب برخوردار شوند.

هنرمند گفت: نظارت همه‌جانبه‌ای بر روند آبرسانی به عشایر استان انجام می‌شود تا عشایر هیچ مشکلی از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ابراز داشت: هم‌‌اکنون سه تانکر آبرسان سیار در مشگین‌شهر، دو تانکر در پارس‌آباد و سه تانکر نیز در بیله سوار عملیات آبرسانی به عشایر را انجام می‌دهند.

وی همچنین در خصوص زمان کوچ پاییزه عشایر به قشلاق ها گفت: کوچ پاییزه عشایر شاهسون اوایل مهر ماه آغاز می شود که تلاش خواهیم کرد در زمان کوچ و در طول مسیر خدمات لازم را به این قشر زحمتکش ارائه دهیم .

هنرمند افزود: عشایر استان اردبیل با دو ایل شاهسون و فولادلو متشکل از 15 هزار خانوار با جمعیتی نزدیک به 80 هزار نفر و با یک و نیم میلیون واحد دامی نزدیک به 40 درصد پروتئین و لبنیات استان اردبیل را تامین می کنند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور عشایری استان اردبیل

ارسال نظرات
آخرین اخبار