نماینده مردم اردبیل در واکنش به نامه قاضی سراج به رئیس جمهور گفت: به نظر می رسد در مسئله افزایش مناطق آزاد دست‌هایی می خواهند این کار به نتیجه نرسد.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۳۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در واکنش به نامه قاضی سراج به رئیس جمهور برای پس گرفتن لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد از مجلس به خبرنگار سبلانه، گفت: وقتی این خبر را شنیدم تعجب کردم، ای کاش سازمان بازرسی کشور در این کار دخالت نمی‌کرد.

وی افزود: منطقه آزاد حقِ مناطق مرز نشین و جایزه ای برای مردم این دیار است تا از پتانسیل و قابلیتهایی که مناطق مرزی دارند اما مغفول مانده استفاده شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، وقتی در تقسیم بودجه از تسهیلات خاصی برخوردار نمی‌شویم و پول چندانی به مناطق مرزی دور افتاده‌ای مثل استان اردبیل داده نمی‌شود و یا بر مبنای توسعه متوازن منطقه از صندوق توسعه ملی هم چیزی عاید استان ما نمی‌شود باید در زمینه اعطای امتیازات تشویقی به سرمایه‌گذاران در مناطق محروم اقدامی صورت بگیرد که ایجاد منطقه آزاد بهترین گزینه است.

فیضی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در مسئله افزایش مناطق آزاد دست‌هایی می‌خواهند این کار به نتیجه نرسد و هر کسی دارد ساز خودش را می‌زند در حالی که تصویب و یا تعیین محدوده مناطق آزاد جدید که با پیشنهاد دولت صورت می‌گیرد، تقنینی است و هیچ کسی جز مجلسی‌ها حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.

طبق اظهارات نماینده مردم اردبیل، کسانی که می خواهند دولت دوره ای باشد و چون این عده احتمال می دهند که تصویب منطقه آزاد محبوبیت دولت تدبیر را بیشتر می کند، لذا هر کسی پیشنهادی می دهد.

وی خاطر نشان کرد: به طور یقین با معافیت های مالیاتی مناطق آزاد، جذب سرمایه گذار برای مناطق محروم ممکن می شود و بستر صادرات را هم فراهم خواهد کرد.

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواسته است تا موضوع افزایش مناطق آزاد را "کان لم یکن" تلقی کرده و دولت لایحه افزایش تعداد مناطق را از مجلس پس بگیرد؛ مشکلات موجود در فعالیت مناطق آزاد و فاصله گرفتن این مناطق از اهداف علت نوشین این نامه اعلام شده است.

افزایش تعداد مناطق آزاد تجاری سال گذشته به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسیده که این موضوع در مجلس نهم دو بار مطرح و رد شد، در مجلس دهم هم یک فوریت این لایحه تصویب و پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی قرار است این لایحه در صحن علنی به تصویب برسد.

قرار است 7 منطقه آزاد تجاری جدید و 12 منطقه ویژه اقتصادی به مجموعه مناطق آزاد و ویژه کشور اضافه شود.

ارسال نظرات