مدیرکل اوقاف استان سمنان:

هفته دفاع مقدس یادآور عمق اعتقاد به مفاهیم قرآنی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عمق اعتقاد به مفاهیم قرآنی است و کلام الهی در وجود رزمندگان ریشه داشت.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۱۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یک مناسبت ارزشمند و ملی است که باید آن را حفظ و برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای بزرگداشت آن برگزار کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایمان راسخ و فداکاری رزمندگان اسلام این دفاع را مقدس کرد، افزود: از نظر قرآن کریم و اسلام نیز دفاع کردن دارای مفهومی مقدس و یکی از ارکان مهم بقا محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به فلسفه جهاد و دفاع از دیدگاه قرآن کریم گفت: جهاد در اسلام بسیار مقدس است و به تلاش کردن همراه با سختی و رنج اطلاق می‌شود.

واحدی تصریح کرد: جهاد دفاعی در مقابل جنگ و حمله کافران انجام می‌شود که بسیار ضروری است و قرآن نیز بر آن تأکید دارد.

وی تأکید کرد: بررسی و تحلیل آیات قرآن کریم در زمینه دفاع بسیار ارزشمند و آموزنده است و اهمیت دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: در 10 جای قرآن کریم در مورد «دفع و دفاع» صحبت شده است که چهار مورد آن به دفاع نظامی اشاره می‌کند.

واحدی افزود: در آیه 251 سوره بقره آمده است «ولولا دفع ‌الله ‌الناس بعضهم ببعض لفسدت ‌الارض و لکن ‌الله ذوفضل علی ‌العالمین» یعنی اگر دفاع عده‌ای در، هجوم و تجاوز ناصحیح نبود، زمین به فساد و تباهی کشیده می‌شد ولی فضل خداوند، دستور دفاع را مجاز و مباح و واجب ساخت و زمین را از لوث وجود متجاوزان پاک ساخت.

وی ادامه داد: همچنین در آیه 38 سوره حج آمده است «ان‌الله یدافع عن‌ الذین آمنوا» یعنی بی‌شک خداوند از مؤمنان دفاع می‌کند، زیرا خداوند هیچ خیانت‌کار ناسپاس را دوست ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: خداوند متعال به انسان‌هایی که جنگ را بر آن‌ها تحمیل شده است، اجازه می‌دهد تا جهاد و از خود دفاع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار