خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه چهار موقوفه قرآنی در دامغان ثبت شده، گفت: آمار موقوفات قرآنی در این شهرستان کم است.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۲۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، درباره موقوفات قرآنی در شهرستان دامغان اظهار داشت: مردم معتقد و متدین شهرستان دامغان همانند سایر استان‌ها و شهرستان‌های ایران اسلامی به سنت حسنه وقف اهمیت بسیاری می‌دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان از ساختاری کهن در استان سمنان برخوردار است و مردم این شهرستان معتقد و ولایت‌مدار هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه مردم دامغان توجه ویژه‌ای به مقوله وقف دارند، از وجود بیش از یک هزار موقوفه در دامغان خبر داد و اضافه کرد: این امر نشان‌دهنده مأنوس بودن مردم دامغان با فرهنگ وقف است.

میرکو با اشاره به اینکه با وجود یک هزار موقوفه در دامغان، در مباحث قرآنی موقوفات ما بسیار کم است، تصریح کرد: باید این خلأ با فرهنگ‌سازی برطرف شود.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌توانند و تمکن مالی دارند و می‌خواهند اسم خود را در جرگه واقفان ثبت کنند و تا دنیا دنیاست نام آن‌ها باقی بماند، باید به وقف قرآنی توجه کنند، خواستار اشاعه این فرهنگ در جامعه از سوی رسانه‌ها شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اعلام ثبت چهار موقوفه قرآنی در دامغان اظهار کرد: انتظار ما از مردم دامغان بیش از چهار موقوفه قرآنی است و باید آمار بسیار بالایی را ثبت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها