رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود از رشد بیش از 35 درصدی موقوفه‌های قرآنی در شاهرود خبر داد و گفت: سالانه تا 30 موقوفه جدید در این شهرستان ثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۲۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، درباره موقوفات قرآنی در شهرستان شاهرود اظهار داشت: تا قبل از چهار سال گذشته، فرهنگ وقف به دلیل سم‌پاشی‌هایی در مورد این تفکر در جامعه و کم‌کاری در دستگاه‌های متولی وقف کم‌رنگ بود.

وی تصریح کرد: در سنوات اخیر، به ویژه چهار سال گذشته، توجه اوقاف و امور خیریه استان سمنان به وقف‌های جدید و اطلاع‌رسانی و تبلیغ درست در مورد موقوفات آثار خوبی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه با اعمال این سیاست‌ها در حوزه مدیریت اوقاف، مقوله وقف در شهرستان شاهرود شکل بهتری نسبت به گذشته به خود گرفته است، افزود: قبل از سال 91، سالی تا سه موقوفه جدید در شهرستان شاهرود شکل می‌گرفت.

مجیدی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بین 20 تا 30 موقوفه جدید در شاهرود داریم، اضافه کرد: این موقوفات به دست مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه خیلی از موقوفات جدیدی که در شهرستان شاهرود انجام شده و به طور میانگین بالای 35 درصد آن‌ها قرآنی بوده، تصریح کرد: این موقوفات در راستای ترویج فرهنگ قرآن در شهرستان شکل گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه وقف در قرآن و روایات پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) سفارش شده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص)، نخستین واقف بودند و امروز نیز باید به وقف‌های قرآنی بیشتر توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها