خبرهای داغ:
حجت الاسلام داودی از روحانیون مبلغ شهرستان دالاهو گفت: مردم ما حق دارند مسؤولان نظام را از برخورد انفعالی با آمریکا برحذر داشته و آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در اعلام مواضع خود با بصیرت فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
حجت الاسلام حسن داودی از روحانیون تبلیغی شهرستان دالاهو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو گفت: مردم ما حق دارند مسؤولان نظام را از برخورد انفعالی با آمریکا برحذر داشته و آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در اعلام مواضع خود با بصیرت فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن داودی افزود: هر سنت نبوی حکمتی دارد و سنت برپایی نماز غدیر هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید از همان زمان که پیامبر(ص) برای نخستین ‌بار سنت نماز جماعت عید غدیر را اقامه کرد حکمت آن به شکرگزاری هدایت خدا و سربلندی از رسالتی که به عهده‌شان گذاشته بود بازمی‌گشت اما متاسفانه این سنت در جامعه ما از برپایی نماز‌های اعیاد دیگر خیلی کمرنگ‌تر است. در حالی که به تاکید علما ارزش و اهمیت نماز غدیر به اندازه‌ای است که هر کس نتواند نماز و دعای بعد از آن را در موعد مقرر بخواند، می‌تواند قضا آن را بجا آورد. هر کس هم که نماز روز عید غدیر را بخواند، جزو کسانی است که در روز عید غدیر سال دهم هجرت با مولایشان پیمان ولایت بسته است.

حجت الاسلام داودی  عشق و اراده مردم شهرستان دالاهو را به اهل بیت عصمت وطهارت وخصوصا امام علی (ع) تحسین بر انگیز خواند واین مسئله را نقطه قوتی برای برگزاری پرشور جشن های ویژه عید غدیر ر شهرستان ذکر کرد.

سید حسن داودی غدیر را سرچشمه نخستین تجلی اعتقادات شیعه دانست و گفت: در این روز است که پیوند آسمان و زمین محقق و انتصاب الهی امامت در آن به وقوع می پیوندد که حاصل این پیمان همان ولایت است.
به گفته او ایرانیان وقتی با ارزش های اسلامی آشنایی پیدا کردند به اسلام روی آوردند که این امر، عدالت و برابری اسلامی عامل اصلی جذب ایرانیان به اسلام بود و از آن مهم تر باعث بقای اسلام در ایران شد.
با این حال پس از فتح ایران توسط مسلمانان و به قدرت رسیدن خلفای اموی، آن ها شاید تبعیض میان عرب و عجم بودند.

ارسال نظرات