مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان:

پیش بینی برداشت ۲۵ تن پسته از باغات ماهنشان

۲۵ تن محصول پسته از باغات ماهنشان برداشت خواهد شد که ۶۵۰ میلیون تومان امسال عاید کشاورزان می شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۲۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: پسته کاران ماهنشانی امسال حدود ۲۰ تن محصول پسته از باغات این شهرستان برداشت خواهند کرد.

صالح رستمی افزود: کاشت محصول پسته از سال زراعی ۸۴ – ۸۵ در شهرستان ماهنشان آغاز شده و در زمان حاضر حدود ۲۰۰هکتار از باغات این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۲۰ هزار اصله نهال پسته در این ۲۰۰ هکتار کاشته شده است و از این مقدار ۲۵ هکتار به باردهی اقتصادی رسیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به به ارقام پسته در ماهنشان گفت:«احمد آقایی»، «اکبری»، «کله قوچی» و «قزوینی» از جمله ارقام پسته کشت شده در شهرستان ماهنشان است.

رستمی با اشاره به بار اقتصادی این نوع محصول تصریح کرد: با برداشت ۲۵ تن محصول پسته ۶۵۰ میلیون تومان امسال عاید کشاورزان می شود.

وی افزود: به منظور کشت و توسعه نهال پسته، جهاد کشاورزی این شهرستان امسال بیش از ۲۵هزار اصله نهال یارانه دار در میان کشاورزان و باغداران توزیع کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: به دنبال سیاست‌های دولت مبنی بر کاشت محصولاتی که با کمترین مصرف آب بهترین بازدهی را دارد، تشویق کشاورزان به کاشت چنین محصولاتی می رود تا به مرور به الگویی در بخش کشاورزی تبدیل شود.

رستمی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ماهنشان، اظهارکرد: کاشت و تولید پسته که با استفاده از آب کم می تواند به کشاورزانی که از کم آبی رنج می برند کمکی باشد، می تواند برای کشاورزان سود دهی مناسب و رونق اقتصادی خوبی باشد.

وی با اشاره به حمایت های جهادکشاورزی ماهنشان به پسته کاران و کشاورزان، افزود: جهاد کشاورزی ضمن ارائه نهال یارانه دار پیوندک رادر اختیار کشاورزان قرار می دهد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطر نشان ساخت: با تولید و معرفی الگوی توسعه کشت محصول پسته سازگار با شرایط منطقه می توان در آینده ای نزدیک این شهرستان را تبدیل به یکی از قطب های تولید محصول پسته گران قیمت با شرایط صادراتی بالا کرد.

ارسال نظرات