امام جمعه قروه:

بدهکاران کشاورزان کردستانی در انزلی چه می‌کنند؟/ ماهیت غدیر مبتنی بر وحدت است

امام جمعه قروه گفت: برگزاری هفته فرهنگی کردستان در بندر انزلی آن هم با حضور بدهکاران به گندم‌کاران کردستانی جای سؤال دارد.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۳۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هفته فرهنگی کردستان از 20 تا 26 شهریور ماه در بندر انزلی در حال برگزاری است که این برنامه می‌توانست نقطه مثبت و فرصتی برای پیگیری مطالبات و برنامه‌های استان باشد.

وی با ابراز تاسف از عدم برگزاری این برنامه شاخص فرهنگی در استان فرهنگی کردستان، گفت: برای همه مردم جای سوال است که هفته فرهنگی کردستان چه ارتباطی با با بندرانزلی دارد؟

به گفته امام جمعه قروه این برنامه باید در خود استان و در مناطق بکر و دیدنی این استان همچون سراب قروه، زریوار مریوان و یا پالنگان کامیاران برگزار می‌شد و بردن آن به بندرانزلی آن هم با برنامه‌هایی ضعیف، هیچ توجیهی ندارد.

امام جمعه قروه به حجم مراجعه منتقدین به دفتر امام جمعه در اعتراض به این حرکت از سوی مسؤولان امر، اظهار داشت: علاوه بر این عکس‌های منتشر شده از این برنامه که با حضور افرادی با پوشش نامناسب را به تصویر کشیده است، جای نگرانی دارد.

باباییان با بیان اینکه بسیاری از تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان دهنده وضعیت نامناسب حجاب بانوان است، گفت: متاسفانه بسیاری از این تصاویر نشان دهنده آن است که عده‌ای همانند مانکن های تبلیغاتی در این مراسم حضور داشته‌اند.

امام جمعه قروه به انتشار خبر و تصاویری از سوی خبرگزاری از این سفر با عنوان «بازدید استاندار کردستان از پروژه‌های صنعتی منطقه آزاد انزلی» اشاره کرد و افزود: این خبر می‌تواند برای این باشد تا شاید اذهان را به سمتی رهنمون شود که چون قرار است در کردستان هم منطقه آزاد راه‌اندازی شود دولتمردان هم رفته‌اند تا منطقه آزاد انزلی را ببینند و با کوله‌باری از تجربه بازگردند.

وی خطاب به مسؤولان استان کردستان، گفت: یک هفته امور منطقه را رها کرده و به انزلی رفته‌اید که جای سوال است.

امام جمعه قروه با انتقاد از این که تا کنون در کجای کشور برنامه‌های مشابه این هفته فرهنگی اجرایی شده است، افزود: رها کردن امور به حال خود منطقی نیست.

باباییان خواستار انتشار لیست کاروان حاضر در این برنامه فرهنگی برای قضاوت مردم درباره ضرورت حضور اعضای آن کاروان شد.

امام جمعه قروه با بیان اظهارات مسئولین استان مبنی بر تامین هزینه حضور آنان در انزلی از سوی، منطقه آزاد انزلی، گفت: هرچند باور این مساله سخت است اما، حتی اگر اینگونه هم باشد، باید به فکر پرداخت طلب گندم‌کاران کردستانی بودید تا تامین هزینه سفر خود به انزلی.

خطیب جمعه قروه به بدهکاری دولتمردان کردستانی به گندم‌کاران اشاره کرد و افزود: سنت مردم مسلمان کردستان پیروی از سیره وی است که مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش پرداخت می‌کرد و اکنون هم باید پول گندم‌کار را قبل از آنکه فرصت کشت پاییزه از دست برود پرداخت شود.

وی تأکید کرد: مبادا دولتمردان مرز بین این سنت‌ها را هم مثل مسائل دیگر خط‌کشی کرده باشند؟

باباییان افزود: برخی ادارات چندماهی است که حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند و حالا باید شاهد برگزاری بدون توجیه هفته فرهنگی کردستان در بندر انزلی آن هم با حضور مسئولین استان به مدت یک هفته باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه در بخش دیگری از خطبه‌ها خود با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر خم مایه وحدت و اتحاد شیعه و سنی است و باید برنامه‌های فرهنگی نیز در راستای تقویت این اتحاد برگزار شود.

باباییان ماهیت غدیر را نه به برگزاری جشن‌های مختلف که مبتنی بر وحدت دانست و افزود: معرفی غدیر دیگر وظیفه‌ای است که ما بر عهده داریم و باید در راستای شناساندن غدیر حرکت نماییم.

وی از غدیر به عنوان شاه راه سعادت بشریت نام برد و افزود: غدیر انسان را به نقاطی می‌رساند که برای بسیاری از انسان‌ها دست نایافتنی است.

امام جمعه قروه همچنین به پیروزی‌های کاروان منا در مسابقات پارالمپیک ریو 2016 اشاره کرد و افزود: کسب مدال طلا توسط سیامند رحمان از جمله افتخارات خوبی است که توسط کاروان منا در این دوره از مسابقات کسب شدو جایگاه ایرانیان را در جدول رده‌بندی به خوبی ارتقا بخشید.

باباییان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های افرادی است که برای مقابله با دشمنان و برای دفاع از انقلاب اسلامی و از سرزمین خود جان شیرین خود را فدا کردند.

وی با اشاره به شبهه افکنی درباره 8 سال دفاع مقدس ایران به منظور جنگ طلب نشان دادن ایران، افزود: القاء این شبهه به جوانان، ساخته و پرداخته ذهن بیمار دشمنان است.

خطیب جمعه قروه با بیان اینکه یکی از خصایل برگزیده ملت ایران، ناموس پرستی است، گفت: جوان ما در مواجهه با دزد خانه و ناموس خود با غیرت ظاهر می‌شود، حال که دزدان ناموس کشور ما و دین و ایمان و تقوای ملت را زیر سوال برده بودند، آیا جای دفاع نداشت؟

وی افزود: امروز هم اگر جوانان مدافع حرم در سوریه و عراق داعش را زمین‌گیر نمی‌کردند، باید در همین شهرهای همجوار با مقابله با این گروه تکفیری می‌پرداختیم.

باباییان در ادامه خطبه‌ها به سفر رئیس جمهور کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین و متعاقب آن تحویل ریاست جنبش غیر متعهدها به ونزوئلا و سخنرانی در سازمان ملل اشاره کرد و از آن به عنوان فرصتی نام برد که جای استفاده مطلوب دارد، هرچند تا کنون آنگونه که باید از این فرصت‌ها استفاده نشده است.

وی تبیین کرد: تشریح دستاوردهای ریاست ایران در این جنبش باید تشریح شود تا همراهی کشورهای عضو، عاملی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باشد.

امام جمعه قروه اضافه کرد: ما در برجام به نقطه خوبی نرسیدیم، هرچند برخی آن را حلوا حلوا می‌کنند، بنابراین سخنرانی در سازمان ملل بهترین فرصت و موقعیت برای تشریح آن است.

ارسال نظرات