رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به پیشرفت‌های فراوان هنوز به آرامش نرسیده است، گفت: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به پیشرفت‌های فراوان هنوز به آرامش نرسیده است، گفت: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۳۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اکبر گروسی در آئین اختتامیه چهارمین دوره از مرحله استانی مسابقات سراسری قرآنی ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این مسابقات از مجموعه برنامه‌های معاونت فرهنگی دادگستری استان است که خروجی بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه استعدادهای قرآنی خوبی در کردستان به ویژه در بین کارکنان و خانواده‌های دادگستری این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حضور در مسابقات استانی، منطقه‌ای و کشوری و کسب رتبه‌های برتر در این مسابقات را هر ساله در بین این مجموعه شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: مجموعه قضایی استان قرآن‌پژوه بوده و مسائل و موضوعات قرآنی را با جدیت دنبال می‌کنند، اظهار داشت: معاونت فرهنگی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌ها قرآنی و دینی اهتمام جدی دارد.

گروسی در ادامه به پیشرفت‌های بشر در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف، پزشکی، علمی و ... اشاره کرد و افزود: انسان‌ در طول تاریخ پیدایشش تا کنون به مدارج بالایی دست یافته و پیشرفته‌های چشمگیری را داشته و به آنچه که می‌خواسته است تا حدود زیادی دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به این خواسته‌ها و رسیدن به این پیشرفت‌ها متاسفانه آرامش هنوز هم به آرامشی که باید نرسیده است، اظهار کرد: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، اگر امروز انسان‌ها با وجود رسیدن به این سطح از پیشرفت و رفاه هنوز هم به حق یکدیگر تعدی و تجاوز می‌کنند ناشی از این است که از معنویت و خدا فاصله گرفته و تا زمانی که این فرایند را طی کنند دنیا روی آرامش به خود نمی‌بیند.

گروسی از قرآن و تمسک به آن به عنوان بهترین راه انس گرفتن با خدا نام برد و اظهار داشت: قرآن راهنمایی است که هرآنچه انسان به آن نیاز دارد را در خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود فاصله زیادی با این کتاب آسمانی داریم و از سوی دیگر نیز دشمنی با این آیات نورانی و حیات‌بخش بسیار گسترده‌تر از گذشته است.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: تا زمانی که انسان‌ها از آموزه‌های دینی و این کتاب انسان‌ساز فاصله بگیرند جنگ و کشتاری که امروز متاسفانه بسیاری جوامع را در برگرفته پایان نمی‌یابد.

گروسی با بیان اینکه تفسیر درست از قران را مهم‌ترین نیاز جامعه امروز دانست و گفت: امروز برخی‌ها قرآن می‌خوانند، اما تفسیر درستی از آیات انسان‌ساز این کتاب آسمانی ندارند و آیات آن را فقط لقلقه می‌کنند.

وی عدم تفسیر واقعی و صحیح قرآن را یکی از دلایل ایجاد گروهک‌های تکفیری دانست و اظهار داشت: امروز این گروهک‌ها که ساخته دست دشمنان اسلام هستند با ارائه تفسیرهای ناصحیح از قرآن به راحتی دست به کشتار جمعی مسلمانان و نابود کردن منابع جهان اسلام می‌کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: مسلمانان برای خاتمه دادن به جنگ و خونریزی و ترویج هرچه بیشتر اسلام باید به قرآن مراجعه کنند و این کار نیازمند وجود انسان‌های اهل فن و متخصص است.

گروسی در ادامه ضمن تقدیر از بانیان برگزاری این برنامه به اهداف آن اشاره کرد و گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص انس‌گیری با آیات قرآن مجید، ترویج و صیانت از این کتاب الهی و ارتقای آگاهی کارکنان دستگاه قضا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

وی از رشد 25 درصدی شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: این افزایش مشارکت نشان از علاقمندی این مجموعه به مسائل قرآنی است.

ارسال نظرات